Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubehagelig kunde og offentlig "ydmygelse" - CPR-nummer oplysning

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg står i den situationa at jeg har en kunde, som har været fuldt ud tilfreds med mit arbejde indtil for 1 time siden, hvor en anden person kiggede på opgaven. Jeg har endda beskeder hvor der står "meget fint Line" mv. Pludselig sviner han mig til og vil hænge mig ud offentligt - desuden kalder han mig for fusker mv.

Jeg står og skal sende ham en faktura - jeg har ikke CVR, da jeg ikke tjener over 50.000 og er studerende. Hvordan forholder jeg mig her? Han vil jo så modtage mit fulde CPR-nummer.

Jeg ved, at det er ulovligt at hænge folk ud offentligt. - han tager heller ikke telefonen når jeg ringer til ham for at tale om det. Nogen gode råd til hvordan jeg tackler denne sag?

På forhånd tusind tak!

Venlig hilsen

- en meget frustreret freelancer, som indtil nu kun har haft tilfredse kunder!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

du kommer ikke uden om at gi ham dit CPR da han skal indberette det til skat jo, men din risiko er vel, at kunden ikke betaler helt enkelt. Du kommer i alle fald ikke uden om en faktura med CPR nr på, og så må du afgøre, om de aftaler du har med kunden, rækker til at hive bæstet i retten, hvis der ikke betales.

Hænger han dig ud offentligt, vil du kunne gøre klart, at det er injurier (med mindre han kan bevise sine påstande) og så tage den derfra. Det gør han formentlig næppe.

Forvent besvær med betalingen - Den anden person må jo har kunnet sige et eller andet - korrekt eller helt forkert - om det arbejde du har udført. Vent til imorgen - og tag ham igen, måske er han kølet ned. Det er ærgerligt for dig, men sådan er livet desværre.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er selvfølgelig kun en kort version af historien, så det kan jo også være svært at sige om kritikken er berettiget (især når man ikke ved hvad kritikken drejer sig om). 

Afhængigt af beløbet kan man måske tale for at det kan være værd blot at glemme i håbet om at din kunde også hurtigt glemmer dig igen; omvendt forstår jeg godt at man ikke har lyst til at arbejde gratis.

Er der nogen kontrakt på arbejdet?

Send eventuel fakturaen og henvis til det udførte arbejde. Hvis din kunde modsætter sig dit krav er det en anden situation.

Hvis kunden fortsat insisterer på at "hænge dig ud offentligt" synes jeg bare du skal ignore hans trussel. Det er ikke en ualmindelig reaktion fra kunder som ikke er interesseret i at betale for ydelser af forskellige grunde.

Gør han alvor af truslen, så er det en helt anden sag, og så skal du overveje at få advokat hjælp på. Men først når det reelt set er sket.

Med hensyn til dit CPR nummer, så er det ikke noget der bør bekymre dig. Hvis det alligevel gør, så registrer dig en Personligt-Ejet Mindre Virksomhed - se evt. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html - hertil får du et CVR nummer uden at være momsregistreret som udgangspunkt.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagen er den, at jeg udførte det arbejde han bad mig om (og endda mere til) - hertil har han været super tilfreds, så undrer mig over at han pludselig vender fuldstændig på en tallerken. Helt fair at han ikke vil bruge mit produkt, men en aftale er en aftale og der er vel ingen grund til at blive ubehagelig på nogen måde.

Han og hans søster (de må begge være i virksomheden) blev uenige, hvor han så gav sig og de kontaktede en anden til opgaven. At de ikke har været enige om resultatet i første omgang kan vel ikke være min fejl? - og desuden udførte jeg alt præcis som han ville.

- men jeg må jo så desværre oplyse ham mit CPR, selvom det er ufattelig ubehageligt lige nu.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht at hænge mig ud offentlig og advokat-hjælp, så er det ikke noget jeg som studerende har råd til - hvis jeg nu skulle være så uheldig!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Line M Thorsen:
men jeg må jo så desværre oplyse ham mit CPR

 

Glem alt hvad John siger mht. CPR nr. lidt mærkeligt hvis det skal opgives for det strider mod persondata lovgivningen.

Selvfølgeligt skal du ikke oplyse ham dit CPR-nr det er personligt og kan misbruges af alle der får adgang kendskab til det. Du skriver bare navn dit navn og adresse på din faktura. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Line M Thorsen:
så er det ikke noget jeg som studerende har råd til - hvis jeg nu skulle være så uheldig!

Har du aldrig hørt om den gratis retshjælp som findes i enhver større by?

Tilmeldt 24. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Helt enig med Ravn, du skal IKKE oplyse dit CPR.

En faktura med navn og adresse er nok.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal desværre oplyse CPR hvis man ikke har CVR - så John har ret. Synes dog det er ubehageligt i denne situation.

Mht retshjælp, jo! - jeg tænker bare, om en sådan sag vil være "vigtig" nok, hvis du forstår :-)

Fra Odense
Tilmeldt 28. Oct 13
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

WPHELP:

Helt enig med Ravn, du skal IKKE oplyse dit CPR.

En faktura med navn og adresse er nok.

Hvordan er I sikre på det?

Det plejer man at skulle for at det kan oplyses til SKAT, når man ikke har CVR.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)