Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina > leverandør > mig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 15
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vil det være lovligt at bestille nogle textiler hjem fra Kina, få en anden virksomhed til at "købe" dem, for så til sidst at jeg køber det af dem? Jeg er under 18, så det er lidt der problemet er.

Mvh
Lasse

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Du kan da selv bestille og betale for dem - bare som privatkunde. Skal de fortoldes, så opkræver PstDK dig for dette.

Der er ingen grund til at gøre det unødigt besværligt. :)

Mvh Flemming

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Du kan da selv bestille og betale for dem - bare som privatkunde. Skal de fortoldes, så opkræver PstDK dig for de

 

Du glemmer så lige at man skal være importør reg. for at importere vare til videresalg.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Ja, det giver jeg dig helt ret i, men spørgsmålet gik ikke på import til videresalg, men blot indkøb. Jeg gik så ud fra, at der var tale om vareprøver eller eget forbrug.

Måske kan trådstarter oplyse mere om, hvad textilerne skal bruges til?

Mvh Flemming

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

BazoLasse:

Hej Amino,

Vil det være lovligt at bestille nogle textiler hjem fra Kina, få en anden virksomhed til at "købe" dem, for så til sidst at jeg køber det af dem? Jeg er under 18, så det er lidt der problemet er.

Mvh
Lasse

 

1 hvis det er til videresalg skal du ha CVR og importregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html - Vareprøver vil altid blive set som erhverv som udgangspunkt

2 du kan godt købe dem af andre der importerer til privatbrug men ikke til erhverv og du må ikke videresælge som virksomhed når du er under 18 og ikke har dispensation fra startsamtet til CVR personlig virksomhed. Det skyldes, at du jo ikke kan forpligte dig hverken overfor købet - eller i forhold til dine kunder, hverken økonomisk, sikkerhed mod allergi og andet i stoffer - kopivarer, eller forbrugerrettigheder - og endeligt må du ikke kunne stifte gæld = ikke få bank eller betalingsformidling

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html som også nævner mulighed for at en over 18 stifter selskab og er direktør i det, men sælger det til dig - og læs om dispensation i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)