Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammelt hardware - og skatteregler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 
Jeg har et firma.

Og efterhånden har jeg en del gammelt hardware, som er blevet købt gennem tiderne.

Jeg kunne tænke mig at smide tingene til genbrug - men hvilke regler er der i forhold til skat. Kan man smide tingene til genbrug efter 3 år eller 5 år eller er der andre regler. Eller skal man blot gemme tingene til evig tid ?

Tingene har ingen reel værdi og er straksafskrevet.

Tilmeldt 28. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens skrotte det, hvis det er straksafskrevet skatte- og regnskabsmæssigt tror jeg bare du udgiftsfører det til 0 kr. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

enielsen:

Hej 
Jeg har et firma.

Og efterhånden har jeg en del gammelt hardware, som er blevet købt gennem tiderne.

Jeg kunne tænke mig at smide tingene til genbrug - men hvilke regler er der i forhold til skat. Kan man smide tingene til genbrug efter 3 år eller 5 år eller er der andre regler. Eller skal man blot gemme tingene til evig tid ?

Tingene har ingen reel værdi og er straksafskrevet.

du bør altid dokumentere destruktion - ofte give genbrugsplads gratis kvittering for sådanne udstyr, det er helt alm virksomheder beder om det - alternativt foto eller en nabo som vide på det er smadret - Dokumentationen sikrer dig blot mod, at skat/moms mener det måske blev brugt videre af en privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er straksafskrevet for mere end 3 år siden kan der intet ske ved at du smider det til skrot og i øvrigt ikke foretager dig noget. Så er perioden nemlig forældet (forudsat du kører kalenderår) og kan ikke genåbnes for revision af fx SKAT. Det gælder selvfølgelig ikke hvis du har gået og foretaget dig noget ulovligt eller på anden måde strafbart, så er det en anden forældelsesfrist. Men ellers fin pointe fra John :) Så er du da fuldstændig sikker.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)