Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette CVR uden indkomst endnu

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Smile

Jeg er helt ny i denne iværksætter verden, så jeg håber, at I bærer over med, at jeg sommetider kan komme med lidt "dumme" spørgsmål. 

Jeg står og skal have oprettet en hjemmeside til min nye lille virksomhed, så jeg har noget visuelt at præsentere for fremtidige kunder. På hjemmesiden ønsker jeg både, at logo, kontaktoplysninger og CVR-nummer er tydeligt fremhævet. Dog har jeg ikke CVR-nummer registreret endnu.

Er det muligt at oprette et CVR-nummer med en dertilhørende firmakonto til en virksomhed, som ikke kommer til at få en indtjening før om et par måneder? Hvilke skjulte omkostninger kan jeg forvente at få på trods af min ikke eksisterende indkomst?

Sidste sommerdagshilsen
Mimi True Sørensen

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mimi True Sørensen:

Er det muligt at oprette et CVR-nummer med en dertilhørende firmakonto til en virksomhed, som ikke kommer til at få en indtjening før om et par måneder? Hvilke skjulte omkostninger kan jeg forvente at få på trods af min ikke eksisterende indkomst?

Det skulle der ikke være nogen problemer med. 

Du skal dog vælge hvilken type virksomhed du ønsker at oprette, først og fremmest om det skal være en personlig virksomhed eller et kapitalselskab (A/S, ApS), og samtidig hvilke pligter din virksomhed skal have (her er det nok umiddelbart momsregistrering eller ej som er relevant?)

 

Af skjulte omkostninger er der nok ikke så mange i forhold til om du starter virksomheden nu eller om 2 mdr., umiddelbart skal du jo have dig noget forsikringsdækning, hvilken jo også koster i en periode hvor du ikke tjener noget.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en skjult omkostning, de færreste tænker på. De fleste kommuner opkræver et årligt "Affaldshåndteringsgebyr" for alle virksomheder, der ikke er holding selskaber eller Konsulent indenfor IT.

Dette kan opfattes som et gebyr på at drive virksomhed i kommunen og er i niveau 5-800 kr årligt, regnet fra virksomhedens første hele regnskabsår.

Bemærk gebyret har intet at gøre med, om du reelt har noget affald, som kommunen skal henvise til behandling.

Bortset fra dette gebyr, har jeg ikke oplevet omkostninger, der ikke er relateret tilindkomst. Skulle da lige være at du glemmer at registrere nulomsætning vedr. moms. Det koster 800 kr at blive mindet om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

affaldsgebyret kommer først ved omsætning 300.000 kr om jeg husker ret i hovedet. Registrering kan laves som PMV hvorved momsregistrering kan vente og man skal ikke huske på momsindberetning.

Derimod tilkommer nu, uanset omsætning, barsel for selvstændige - men vi taler noget med 200 kr per år

Se evt e-bog om personlig virksomhed  

Stiftes som selskab (f.eks IVS) vil der være lovpligtig arbejdsskade forsikring som uundgåeligt gebyr +større risiko for omk til erhvervskonto i bank

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Smørum
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Harvej Larsen Consult Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det nemmeste er at oprette en enkeltmandsvirksomhedwww.virk.dk Du kan altid ændre selskabsformen senere.

Du får et affaldsgebyr fra din kommune. Det kan du gøre indsigelse imod når du får det. Du skal blot skrive at virksomheden ikke er reelt aktiv endnu og derfor ikke producerer affald. Vejledning til indsigelse følger med regningen. Det er ikke svært, men de er laaaang tid om at svare. 

Held og lykke :-)

Mille

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mille Harvej Larsen:
Det kan du gøre indsigelse imod når du får det.

Og det er Kommunen selv der skal afgøre det, så hvad tror du lige svaret bliver  

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mille Harvej Larsen:
u skal blot skrive at virksomheden ikke er reelt aktiv endnu og derfor ikke producerer affald.
det har ikke at gøre med om man producerer affald eller ikke - det er en skat som skal dække kommunens udgift til erhvervsaffald generelt, inkl. forurenet jord. Det har intet at gøre med, om den enkelte bare er lille hjemmekonto er andet. Jeg mener grænsen er omsætning 300.000 og man bør faktisk ikke få regning år 1 da det baserer sig på år 2 - første års regnskab.

Det behandles individuelt fra kommune til kommune og visse kommuner fastholder jordbortskaffelsespris - uanset omsætning da den ligger som en særafgift hvor de vist har den ret - men det er langt fra alle. Det er en rodet ordning som mange søger at få afskaffet - og et par partier talte om det under valgkampen

Vælges som anbefalet PMV burde der slet ikke komme noget, da det må stå klart at det er virksomhed under 50.000 kr i omsætning og så kan man altid bare momsregistrere når tid er, og blive til enkeltmands med samme CVR nr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Smile

Mange tak for jeres svar, de har været yderst brugbare! 

Jeg tvivler på, at jeg modtager affaldsgebyret inden for nærmeste fremtid. 300.000 kr. i omsætning er en anelse ambitiøst på nuværende tidspunkt.

Har I nogle råd eller anbefalinger til forsikringer for en babysitter virksomhed og ansættelse af unge under 18 år? 

Tak igen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

arbejdsskadeforsikring vil være lovpligtig. Derudover vel ansvarsforsikring som dækker hvis den unge får ødelagt noget i huset - er vel det jeg lige kan komme på. Lønnen bør køres via lønnsystem som f.eks. Danløn med skatteindberetning på den unges CPR nr som A indkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)