Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. firmabil

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har følgende spørgsmål vedr. firmabil:

* Jeg har et privat ejet selskab – hvor jeg overvejer at lease en firmabil, som jeg skal beskattet af.

 * Samtidig med jeg har mit privat ejet selskab, så er jeg funktionær ansat (sælger) i en virksomhed, hvor jeg får kørsel penge, efter statens takst.

Kan man det ?

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville umiddelbart slet ikke give mening at betale for bilen 2 gange - af firmaet og så igen privat via skatten. Det vil være marginalt det du kan spare, hvis du overhovedet vil få en besparelse.

Jeg ved ikke hvad dit kørselsbehov er, men hvis du køber bilen rent privat og så trække kørepenge begge steder fra. De første 20.000 km er til den høje takst, som er ca. 3,90 kr./km (kan ikke huske det exakte tal). Hvis du kører væsentligt over, begynder det at knibe med om det kan betale sig.

Hvis du leaser en firmabil, ville jeg i stedet finde et sted hvor du kan split-lease bilen, da du så ikke bliver beskattet af det du kører privat, og har derfor 20.000 km til dit "dagjob" - og ingen begrænsninger i forhold til skatten.

Forza Leasing tilbyder den model på brugte biler, men jeg tænker, at der sikkert også er selskaber der tilbyder modellen på nye biler.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)