Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner / medejer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er blevet tilbudt at blive partner eller medejer i en virksomhed, er der nogen som kan hjælpe fordele / ulemper?

Jeg må indrømme at selve partner begrebet kunne jeg godt bruge mere viden om, nogen der har noget viden eller links?

takker 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er godt nok et stort og omfangsrigt spørgsmål, du stiller. I et svar vil der være mange hvis'er, så du må komme frem med nogle flere oplysninger.Generel vil jeg dog sige:

"Partner"-begrebet er flydende og beskriver ingenting. Du kan være partner på rigtig mange måder. Jeg tillægger det dog den betydning, at du kommer ind i ledelsen på (nogenlunde) lige fod som de øvrige partnere.

"Medejer" betyder typisk blot, at du ejer en del af selskabskapitalen, f.eks. anparter i et ApS eller aktier i et A/S.

En fordel OG en ulempe vil være, at du sandsynligvis vil kunne gøre din anparter mere værd, hvis du arbejder mere - men sådan er det typisk med al selvstændig virksomhed.

Blandt de ting, som jeg ville fokusere på, hvis jeg skulle rådgive dig var: Er det der, hvor du arbejder til dagligt? Skal du låne for at købe anparter, hvorved du kan opnå et tab og i givet fald hvor meget og hvor stor en andel drejer det sig om? 50% 10%? Vil du komme i en evt. bestyrelse? Hvor går det/vil det gå med firmaet? Har du et godt forhold til de øvrige i ledelsen?  Sådan bare for at nævne nogle. Hvis beløbet er tilpas højt og du ser et potentiale, bør du involvere DIN EGEN revisor og/eller advokat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi måde vide mere om hvad tilbuddet går ud på. 

Er det en virksomhed - hvor den skal ændres fra personlig til I/S for at du kan blive medejer - eller et selskab - og i begge tilfælde, hvordan er det tænkt at du skal blive medejer?

Du kan som udgangspunkt ikke bare FÅ en del af et firma, det vil udløse skat af værdien helt som løn - og du kan såldes ikke f.eks. få halvdelen af et firma mod at atbejde gratis - som mange tror

Hvad får du ud af at være partner - får du beslutningsret i forhold til den nuværende - hvordan vil I regulere den del?

Jeg vil råde dig til at gå til en advokat inden du skriver under på nogen som helst "partner" aftale

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine bedste Råd er følgende .. 

1) Tal med en advokat om dine ambitioner og planer.

2) gør op med dig selv om du kan se dig selv i det her, eller om det "bare" er en investering

3) er kapitalen til det?  vil og tør man "satse" det . der er jo altid en vis risici forbundet ved det.

4) den klassiske 5 års plan er også en god ide at tænke over :) . . selvom det ikke altid går som præsten prædiker ;D 

 

Tilmeldt 3. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Har så lige selv et spørgsmål .. kan man godt være på DIS indkomst og så stadig være partner i et firma? og hvad har det at sige i forhold til skat osv ??

betaleer man så "kun" skat af det man har tilbage til sig selv i slutningen af året . eller hvordan fungere det ? .. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)