Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man ud af ApS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En bekendt har et ApS med to der engang var hans venner.

Nu går samarbejdet virkelig skidt, og min bekendte vil egentlig bare gerne ud af det. Han behøver ingen penge og virksomheden skylder ikke noget væk - tvært imod. 

Men de andre to vil ikke købe ham ud og bliver ved med at trække tingene i langdrag.

Der findes ingen ejerbog eller andet der angiver hvordan en part kan komme ud af selskabet - hvilket selvfølgelig er virkelig dumt, men man kan altid være bagklog..

Er der nogen måde man kan komme ud af det på?

Håber nogen kan komme med et brugbart svar, da det hele er ved at blive for meget.

Mvh Kehla

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan sælge sine anparter til 3. part.

Evt. til et symbolsk beløb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kehla:

de andre to vil ikke købe ham ud og bliver ved med at trække tingene i langdrag.

så kan han ikke komme ud hvis ikke han kan sælge til en 3.part - det er et problem med alle unoterede anparter - hvis ikke ejeraftale tvinger andre ind - så hænger han fast.

Kehla:

de andre to vil ikke købe ham ud og bliver ved med at trække tingene i langdrag.Der findes ingen ejerbog eller andet der angiver hvordan en part kan komme ud af selskabet - hvilket selvfølgelig er virkelig dumt, men man kan altid være bagklog..

Det at der ikke er ejerbog er ulovligt og din ven kan givet som minoritetsejer henvende sig til EOS (selskabsstyrelsen) og gøre opmærksom på, at han er medejer af et selskab som ikke har ejerbog og dermed vel heller ikke er noteret korrekt i det lovpligtige ejerregister - og at han er låst, da ejerne ikke vil rette tingene til. Det burde som det mindste få styrelsen til at kontrollere ejerbog og ejerregister er på plads, men det ændrer ikke ved, at din ven hænger på ejerskabet hvilket kan skade i masser af forhold - lad mig sige dagpenge - andre arbejdspladser der ikke vil ansætte folk der er betydende aktionærer i eget selskab osv. så advarsel til alle - Der SKAL ejeraftale der giver stensikker udgang til  - og selv med sådan en - hvis de andre er "rxvhuller" så er det ikke let

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

John, du har det virkelig med at komplicere tingene!

2/3-dele af mindre selskaber har ikke styr på deres ejerbøger - eller for dens sags skyld tilrettede vedtægter eller ejeraftaler.

Men trådstarter kigger i første omgang i selskabets vedtægter, som jeg ved er konstrueret! (Et selskab kan ikke stiftes uden)

I langt de fleste standard vedtægter findes en paragraf med anparters frie omsættelighed.

Så hvis vedkommende er heldig, så er der en standardparagraf, som muliggør salg til 3.part.

Personen kan jo også frivilligt melde sig ud af ledelsen - og være passiv anpartshaver uden driftsansvar.

Men alt det andet, som John henleder til, får man intet ud af.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hovedsagen i mit svar er jo faktisk bare, at det er skidt - meget skidt at være uden ejeraftale

Jeg tror nu heller ikke det stemmer at 2/3 af alle mindre selskaber er uden ejerbog - en god del men slet ikke bare halvdelen at dømme efter virk.dk og i så fald skal de rette til, for nu vil de jo snart kunne risikere bøde for ikke at ha plads i det lovpligtige ejerregister

Den med salg tl 3. person tror jeg da sagtens han kan , men er problemet ikke, at de to andre ikke vil købe og hvorfor pokker skulle en tredieperson så ville gå ind og købe en minoritetspost totalt uden indflydelse?

Jeg synes det er en deadlock - men selvklart kan han bare være passig - det er bare ikke det han vil, han vil UD

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)