Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og fradrag - udgifter men ingen indtægt.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg vil starte min egen fotograf virksomhed. I den forbindelse har jeg brug for nogle objektive(linser) og andet grej til mit kamera. Jeg forventer ikke at tjene noget det første år - hvis jeg gør, så er det minimalt.

Det drejer sig om en enkeltmandsvirksomhed.

Hvis jeg bruger fx 10.000 (ekskl. moms) på kameraudstyr som udelukkende skal bruges ifb. mit arbejde som fotograf, men jeg ingen indtægter har - får jeg så de 25% udbetalt? Og hvad med 10.000, kan jeg på en eller anden måde få lov til at forøge mit personlige fradrag

Jeg håber, at det blev forståeligt :)

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får overskydende moms udbetalt til virksomheden.

Når du angiver dit underskud (årets resultat) på din udvidet selvangivelse vil dette automatisk blive brugt som fradrag i din øvrige skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Tak for svaret :)

Ved du tilfældgvis noget om, at hvis jeg køber noget til virksomheden - og jeg om nogle år lukker virksomheden ned, hvad gør jeg med de indkøbte objektiver, kameraer osv., som udelukkende blev købt til virksomheden?

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du "sælger" skal der beregnes alm moms. Hvis du "udtager" - reglerne om udtagningsmoms - nedskrives momsen med 20% årligt med start året efter anskaffelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Hvis du "sælger" skal der beregnes alm moms. Hvis du "udtager" - reglerne om udtagningsmoms - nedskrives momsen med 20% årligt med start året efter anskaffelsen.
lidt samme som tidl. Whiskey. Vi er helt enige - udtagelses moms - starter med fuld moms i anskaffelsesår og så 20% nedskrivning af moms per år til det 6 år efter er 0 moms - men hvad med prisen hvis man sælger kamera udstyre til sig selv - er det blå avis bare for at finde ringeste pris (hvor man jo nok vil søge dårligste handel) og så er den potte ude - eller hvad?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det være. Markedsprisen på det tidspunkt aktivet udtages. Blå avis, købstilbud mv. kan danne baggrund. SKAT har tidligere ved flere afgørelser rejst sager hvor prisen har været for lav.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
SKAT har tidligere ved flere afgørelser rejst sager hvor prisen har været for lav.
super tak - markedspris og lad være med at rode med for lav - vil så være et simpelt råd TAK og så udtagelsesmoms

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Hansen:
Når du angiver dit underskud (årets resultat) på din udvidet selvangivelse vil dette automatisk blive brugt som fradrag i din øvrige skat.

Det er korrekt!

Men hvis der ingen indtægter er, kan Skat godt finde på at underkende det.
Uden indtægter risikerer man, at Skat betragter det som som hobbyvirksomhed, og så er der ingen fradrag.

Dbh. Elund

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

adem2660:
Hvis jeg bruger fx 10.000 (ekskl. moms) på kameraudstyr som udelukkende skal bruges ifb. mit arbejde som fotograf, men jeg ingen indtægter har - får jeg så de 25% udbetalt? Og hvad med 10.000, kan jeg på en eller anden måde få lov til at forøge mit personlige fradrag?

enig i tidl. svar om at hvis du slet ikke får indtægter, så er det en klar risiko at du ikke får fradrag i anden personlig indkomst - målet skal være overskud og seriøs erhvervsmæssig drift, men bliver det kun til opstart og aktiv køb og ingen indtægt ud af det - så må du regne med klar risiko for at der ikke er fradrag i anden personlig indkomst

efter et par år med underskud i personlig virksomhed, skal man være klar på at skat let kan ville kontrollere - hobby eller seriøst erhverv med overskud for øje, ved at indkalde regnskaber

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)