Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er blevet Officiel Forhandler, men er ikke den eneste?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er blevet officel forhandler af Airboards.

Dog er der en masse som sælger dem. Har endda set at der er nogle enkelte der kalder sig selv officel forhandler? For mig giver det ikke rigtig mening? 

Min leverandør (Den originale airboard/segboard) har bla en side hvor du kan se ALLE de officeler partnere og forhandler i hele verdenen? Og de skriver bla også at de har patent på det hele.

Hvad kan jeg gå ind og gøre? Har jeg mulighed for at få de andre lukket? 

- Hvilket er virkelig fejt. Men det er mest dem der kalder sig "officel" jeg vil have ned med nakken. Der snyder jo deres kunder kan man jo sige..?

Any ideas? 

Tak på forhånd! :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad siger din aftale? Siger den at du er den eneste der er formahdler i DK?

Man kan jo sagtens ha 500 officiielle forhandlere der alle handler det samme produkt som ægte og officielt.

Det hele afhænger jo af hvad din aftale siger - er du ENE forhandler og for hvilket område

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Officiel forhandler er ikke det samme som eneforhandler!

Hannover kom mig lige i forkøbet.... :-)

Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Min aftale går på at jeg er den eneste forhandler. Eller den eneste Officiele forhandler. Der er ingen hjemmeside, webhops, butikker eller andet som har lov til at sælge produkterne. Der er ikke blevet lagt aftaler med nogle af de sites i DK som sælger airboards. 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver-e:
Der er ingen hjemmeside, webhops, butikker eller andet som har lov til at sælge produkterne.

Dine konkurrenter kan pga EU samhandelsreglerne frit købe til videresalg hos andre leverandører inden for EU, så en eneforhandleraftale i DK er ikke meget værd.

Eneste officielle forhandler giver ikke i sig selv dig nogen særlige rettigheder i forhold til konkurrenter.

Du bør tage snakken med din leverandør og få afklaret hvilke vilkår du har.

Tilmeldt 6. Aug 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad med at de så betegner sig selv som "Officel forhandler" når de fx køber det fra ebay.

Og jeg har en aftale med det rigtige firma som fandt på ideen, producere osv osv?

Der står også på deres hjemmeside at de rets forfølger dem som sælger kopi produtker osv? 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de sælger kopiprodukter kan/bør du anmelde dem til skat, som er den myndighed, der tager sig af den slags ulovligheder.

Det må være op til producenten at tage stilling til at andre kalder sig "Officiel forhandler". Så i dette tilfælde kan jeg kun råde dig til at tage en snak med din leverandør om problematikken.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

"AirWheel are the leading supplier of electronic transportation. All AirWheel products on AMAZON | EBAY and other 3rd party websites not listed HERE are illegal and will be shut down, we own full trademark to AirWheel and hold full rights to the brand and products. Anyone breaching our rights will be prosecuted." http://www.theairwheel.com/

Står du på den liste?

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

..iøvrigt studser jeg lidt over dét, at have rettighederne til at sælge et produkt. Kan man virkelig godt have det? Jeg mener - jeg kan vel gå ned i f.eks. en apple-forhandler og købe nogle computere og så sælge dem videre i min egen butik - uden at være officiel og certificeret osv.? Eller tager jeg fejl?

Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Oliver-e:
Der er ingen hjemmeside, webhops, butikker eller andet som har lov til at sælge produkterne.

Dine konkurrenter kan pga EU samhandelsreglerne frit købe til videresalg hos andre leverandører inden for EU, så en eneforhandleraftale i DK er ikke meget værd.

Eneste officielle forhandler giver ikke i sig selv dig nogen særlige rettigheder i forhold til konkurrenter.

Du bør tage snakken med din leverandør og få afklaret hvilke vilkår du har.

Men der er meget strenge regler, når det angår at anvende betegnelse officiel forhandler. Bare det at udgive sig for at være officiel forhandler, eller give forbrugeren/kunden opfattelsen af dette, er en overtrædelse af flere love inkl varemærkeloven, markedsføringsloven mm

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)