Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt fradrag som lønmodtager og selvstændig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg håber, at der er et par skarpe hoveder herinde, der kan hjælpe mig. 

Jeg har i indtil 1. september 2015 udelukkende drevet selvstændig virksomhed, hvor jeg derfor har betalt a conto B-skat, hvor hele mit personfradrag er blevet brugt.

Fra 1. September bliver jeg også lønmodtager, men ønsker samtidig at drive min virksomhed videre ved siden af. Når jeg indtaster mine oplysninger i forskudsopgørelsen kan jeg se, at mit person fradrag pr. måned kun er på omkring 1700 kr. Altså må det være "splittet op" mellem min virksomhed og min lønindkomst.

Er det muligt, at bruge hele personfradraget på min lønindkomst, og således betale fuld skat af min virksomheds overskud

Jeg har forsøgt at rette det i rubrik 340 i min forskudsopgørelse, så min B-skat fremover bliver indregnet i min trækprocent. Af en eller anden årsag påvirker det ikke mit personfradrag, der stadig kun er på lidt over 1700 kr. 

Håber, at nogen kan hjælpe mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit personfradrag regnes altid per måned, så du har brugt af det frem til og med sidste måned og resten fordeles så fremover. Det der så formentlig sker, er at du nu ikke opkræves samme B skat på opkrævninger som før, da skatten af firmaet til stor del nu kan tages via nedsat fradrag på din lønindtægt, og så betales hele skatten automatisk sådan. Jeg mener ikke du kan ændre det og vælge det ene eller andet. Skat opkræves hvor det er enklest - her via nedsat fradrag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)