Des ældre bilen er, jo højere bliver strafrenten altså. Den er dog pt meget lav, hvorfor den ikke gør den store forskel. Det der gør den model smart, er den mængde likvider der skal bindes i bilen, i den periode du leaser bilen ud, og efter endt leasing kan du sælge bilen i hele europa, da der jo ikke er afgift på den. Du skal bare være OBS på at, du, med mindre du har ekstremt mange penge, skal lease på en operationel leasing - det vil sige, at leasetager selv skal stå for salget af bilen efter endt leasing - eller kunne "sælge den" tilbage til dig. Det er som regel dér hurddlen ligger i flexleasing. Du bærer også kapitalbindingen på bilen, indtil den er afhændet igen efter endt leasing.
Det lader til du ved noget om flex-leasing :), så måske kan du opklare om flex-leasing kategoriseres som enten operationel leasing eller finansiel leasing? måske begge?
Du nævner lidt om det I dit indlæg, men kan ikke rigtig tyde om det er det ene eller andet.
Det lader til du ved noget om flex-leasing :), så måske kan du opklare om flex-leasing kategoriseres som enten operationel leasing eller finansiel leasing? måske begge?
Du nævner lidt om det I dit indlæg, men kan ikke rigtig tyde om det er det ene eller andet.
Flexleasing kan som sådan være begge dele, men er i 9 ud af 10 tilfælde finansiel leasing (fik vist skrevet operationel leasing ovenfor). Grunden til at det er det, er at du som leasegiver ellers ville have ansvaret for løbende omkostninger som forsikringer, afgifter, vedligehold osv.. Det kan ofte ikke betale sig at gøre det på denne måde, hvorfor man næsten altid ser at leasingpriserne er opgivet med depositum, udbetaling og restværdi. Det er for at sikre at der er dækning i bilens restværdi efter endt leasing.
Flexleasing kan som sådan være begge dele, men er i 9 ud af 10 tilfælde finansiel leasing (fik vist skrevet operationel leasing ovenfor). Grunden til at det er det, er at du som leasegiver ellers ville have ansvaret for løbende omkostninger som forsikringer, afgifter, vedligehold osv.. Det kan ofte ikke betale sig at gøre det på denne måde, hvorfor man næsten altid ser at leasingpriserne er opgivet med depositum, udbetaling og restværdi. Det er for at sikre at der er dækning i bilens restværdi efter endt leasing.
Det frygtede jeg lidt, for det giver jo så modellen det problem at virksomheden skal godkendes som finansiel virksomhed og er underlagt lov om finansiel virksomhed.
Det er jeg ikke sikker på, at man skal nødvendigvis. Jeg tror bare man skal godkendes til at lease eller i hvert fald kontrakten og beregningen/prismodellen skal godkendes, da der i 2008-2010 hvor "hullet" blev åbnet, var der mange proforma selskaber, som egentlig bare var nulløsninger med et gebyr på 10.000kr. Altså - det var voldsomt meget billigere dengang med også langt mindre reguleret og sikkert for forbrugerne..