Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps hæfte som stifter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg idag blevet kontaktet af politiet, da mit Aps ikke har betalt nogle bøder, fra fødevarestyrelsen. Jeg oprettet et Aps April sidste år, var direktør til 1 August,

videre solgte selvskabet med forpligtelser derefter. Sagen er den, hæfter man som stifter af et Aps? har snakket med advokat der siger at de vil aldrig, kunne komme til at kunne sigte mig for noget. Politiet sagde bare at den endte i retten skriv gerne jeres erfaringer tak Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis firmaet og hele din andel af ApS'et er vidersolgt så er det ligegyldigt hvem der har stiftet det. Politiet kan intet gøre, det er underligt de ikke kan se det. Må være en smal sag for din advokat. Ansvaret for driften ligger hos den ejer der er på tidspunktet grundlaget for bøden er opstået. Med ApS er der nogle gange flere ejer af andelene så vil bøden kunne fordeles.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Vangsgaard:
Med ApS er der nogle gange flere ejer af andelene så vil bøden kunne fordeles.


???

Sagen er vel i sin enkelhed at når bøden ikke betales, så ser Fødevarestyrelsen det som at man ikke vil erkende overtrædelsen. Da de ikke selv kan kradse bøder ind videregives de til Politiet. Formentlig er de bare ikke opmærksomme på at der er sket ejerskifte. 

God stil vil være at gøre den nye opmærksom på sagen - så han ikke overraskes af en indkaldelse til byretten.

Men nej - du hæfter ikke for selskabets bøde - det er kun hvis bøden er givet til dig personligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Sagen er vel i sin enkelhed at når bøden ikke betales, så ser Fødevarestyrelsen det som at man ikke vil erkende overtrædelsen. Da de ikke selv kan kradse bøder ind videregives de til Politiet. Formentlig er de bare ikke opmærksomme på at der er sket ejerskifte. 

God stil vil være at gøre den nye opmærksom på sagen - så han ikke overraskes af en indkaldelse til byretten.

Men nej - du hæfter ikke for selskabets bøde - det er kun hvis bøden er givet til dig personligt.

enig- Forrige ejer vil så - hvis det er en man kender - og man solgte det uden at fortælle om de bøder og de ikke fremgik af regnskabet som skyldige omk. måske forvente - men ikke kunne kræve - at man som sælger spytter med i bødekassen, hvis man bøden var kendt på det tidspunkt - men det er mere moral om man vil det, end noget der på nogen måde kan kræves

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo svært at give en endelig konklusion.

Herunder om bøden er etableret før eller efter virksomhedssalget.

Du kan godt blive indkaldt til at skal møde for selskabet uden det vil have konsekvenser for dig personligt. Dette sker hvis myndighederne er i tvivl om ledelsen eller hvis selskabet ikke har nogen.

I dette tilfælde er da højst sandsynligt
fordi bøden ikke er betalt - og det anses for en ikke anderkendelse, hvorfor den ryger videre til politiet.

Herunder fordi Fødevarestyrelsen jo ikke er en "normal kreditor" - men en myndighed der er kontrollør af omkring lovforhold.

Hvis Politiet evt. har formodning om svig jf. et hæftelsesgennembrud for ledelsen - kan man sagtens stilles til personligt ansvar for selskabet.

Dette tror jeg dog ikke i denne sag.










Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal også lige med, at det normalt er et selskabs ledelse (bestyrelse og direktion), der drages til ansvar og ikke selskabets ejere (som det antydes længere oppe i tråden).

Ofte vil ledelse og ejere dog være samme person(er).

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Og som jeg husker det kan fødevarestyrelsen kun give personlige bøder i forbindelse med manglende registreringer herunder næringsbrev.

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Bøderne er givet i Oktober sidste år, hvor jeg var ud trådt som direktør men jeg stadig den dag idag ,registreret som stifter af firmaet selvom, jeg intet har med det at gøre. Vil prøve kontakte erhvervs styrelsen om, ikke dette kan fjernes, sagde advokaten jeg skulle prøve fakta er bare om de kan gå efter de 50000 tusind der blevet stillet til sikkerhed engang

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ikke slettes som stifter og nej kapitalen og stifter hæfter ikke for bøden so du har beskrevet det. Hvis du personlig kendte til den da du solgte, kunne det være pænt du selv åd den ved at gi dem der nu skal betale penge, men jeg kan ikke se andet, end det er selskabet der skal betale (få fat i nuværende direktør/ejer)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode svar, idag ville jeg lukke det men kunne jeg ikke få lov til da, der stod noget med betaling til skat og andet. Var bare for at jeg så havde reageret på, det nu de havde haft ringet, for ved dem der overtog det, heller ikke bruger det mere.Men aner ikke hvad de kan finde på at lave yderlig gæld eller andet i det

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)