Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tysk arbejde

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 6
Fra  Gameson I/S Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg har et I/S firma som har med spille servere at gøre. <-- (ved ikke om det er relevant)

Jeg har fået en privat tysker til at lave et digitalt produkt (server plugins) til mig, til en pris på 35 euro. (Enkelt beløb)

Samt skal jeg have lavet nogle andre små ting fra af ham til ca. 100 euro

mit spørgsmål er så, hvordan skal jeg bogføre dette, har stiret mig blind i flere timer. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

niko556a:

Jeg har fået en privat tysker til at lave et digitalt produkt (server plugins) til mig, til en pris på 35 euro. (Enkelt beløb)

Samt skal jeg have lavet nogle andre små ting fra af ham til ca. 100 euro. 

mit spørgsmål er så, hvordan skal jeg bogføre dette, har stiret mig blind i flere timer. 

Før du overhovedet kommer til bogføringen skal du også overveje hvordan der indberettes til e-indkomst, for umiddelbart ligner det jo en honorarindtægt som er omfattet af indberetningspligten. Men må også indrømme jeg ikke er helt skarp på om udlændinge er omfattet på samme måde som var det en dansker, det kan en anden måske svare på.

 

Men derefter så vil jeg mene det skal bogføres under lønudgifter, de fleste bogføringssystemer har en konto til b-indkomst som ligger tæt på almindelig lønudgifter. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Før du overhovedet kommer til bogføringen skal du også overveje hvordan der indberettes til e-indkomst, for umiddelbart ligner det jo en honorarindtægt som er omfattet af indberetningspligten. Men må også indrømme jeg ikke er helt skarp på om udlændinge er omfattet på samme måde som var det en dansker, det kan en anden måske svare på.

Jep der er indberetningspligt. trådstarter skal bare ha personens navn, adresse og fødselsdato/år. Så er det i E-indkomst - og vælge INTET CPR så kommer felter til at skrive de oplysninger ind i - samt beløb som honorar (mener i dette fald bidragsfri da det er udlandet - men husker det som simpelt at se) Det er kravet for lovligt at betale private - uanset hvor i verden

Jeg ville bogføre på en konto der hed "fremmed arbejde" hvis den findes - eller honorar eller andet som Jesper foreslår

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 6
Fra  Gameson I/S Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det sådan her du mener john?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

niko556a:

Er det sådan her du mener john?

Det vil det helt sikkert ikke være! Da den konto du bruger er med dansk købsmoms. Brug af momskode (uanset typen af momskode) kræver at ham der leverer ydelsen er momsregistret. 

Du skriver han er privatperson, så umiddelbart skal du finde eller oprette en konto uden nogen momskode. Også skal du i øvrigt også fælge John's vejledning om indberetning af honorar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nix - den er med dansk moms - det skal være en fremmed  arbejde uden moms - kunne være en du laver som kunne være 3085 - nede under alm honorar - Honorar udland og så sæt til uden moms - så er den fin

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 15
Indlæg ialt: 6
Fra  Gameson I/S Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er der vist styr på det?

Takker mange gange :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)