Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omvendt betalingspligt, vareforbrug - Dinero

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan indtaster jeg en bærbar, som er benyttet som "vareforbrug" og er med omvendt betalingspligt fra distributøren?

Den er købt uden moms, og solgt med moms.

Havde oprindeligt indtastet den, men det var med moms, og da jeg kiggede på fakturaen så jeg at det var uden moms.

Umiddelbart kan jeg kun finde "Småanskaffelser med omvendt betalingspligt."



Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

den skal ha sin egen konto - oppe omkring 2100 - som er ret svarende til EU køb idet du selv både skal indeberette salg og samme i købsmoms. Du kan høre deres support om de har en konto de kan sætte ind eller hvordan du selv laver den

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ren teoretisk... Er det så forkert at anføre den som "småanskaffelser med omvendt betalingspligt" ?
Jeg går ud fra, at så længe jeg selv kan finde ud af hvad jeg har gjort, så er det vel ok?
Så længe momsen selvfølgelig betales ved et salg.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

SBargisen:

Ren teoretisk... Er det så forkert at anføre den som "småanskaffelser med omvendt betalingspligt" ?
Jeg går ud fra, at så længe jeg selv kan finde ud af hvad jeg har gjort, så er det vel ok?
Så længe momsen selvfølgelig betales ved et salg.

Isoleret set i forhold til din momsangivelse så kan du sagtens bruge den løsning!

 

Men det giver et problem i forhold til et evt. regnskab, da et varekøb i så fald vil blive blandet med en potentiel småanskaffelse. Uden at kende til din regnskabsmæssige situation, så tænker jeg bare det på sigt ville være nemmere at oprette en ny konto som John foreslår i tidligere indlæg, med den korrekte momskode. Det er vel ikke utænkeligt at du kunne få endnu et køb med OVB?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville ikke blande det sammen med småanskaffelser og jeg tror tilmed der er lovkrav om, at askaffelser i DK med omvendt betalingspligt SKAL bogføres over særskilt konto, helt som EU anskaffelser f.eks.

Du skal jo angive momsen af købet - både under salgs og købsmoms PLUS som du skriver angive moms for DIT salg.

Den omvendte betalingsplgt gør, at du SKAL via indberetning af salgs og købsmoms for din anskaffelse og det er jeg næsten 100% sikker på kræver egen kontoføring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg ville ikke blande det sammen med småanskaffelser og jeg tror tilmed der er lovkrav om, at askaffelser i DK med omvendt betalingspligt SKAL bogføres over særskilt konto, helt som EU anskaffelser f.eks.

I dinero er der flere konti for småanskaffelser og en af dem har koden for omvendt betalingspligt i DK. Så der er intet lovmæssigt til hindre for at bogføre på denne konto, da den netop er kodet momsmæssigt korrekt, så der indberettes korrekt under både salgs- og købsmoms.

 

Det eneste problem jeg kan se er et visningsproblem for resultatopgørelsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
I dinero er der flere konti for småanskaffelser og en af dem har koden for omvendt betalingspligt i DK
jamen den kendte jeg ikke og den er jo helt givet lavet lige til formålet så helt fint med den til det her. Jeg troede trådstarter ville bruge alm. små anskaffelser og så kun indberette salgsmoms ud fra, at det jo ikke gør forskel for samlet moms, men er der konto til omvendt betalingspligt DK så er det jo givet en lavet præcist til det formål - og så lever man nok med, at det her var vareforbrug og ikke egentligt småanskaffelse i mindre regnskab - enig

Vil man ha det som vareforbrug så må der jo i Dinero være en momssats der er lige til vælge for omvendt betalingspligt DK i øvrigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Vil man ha det som vareforbrug så må der jo i Dinero være en momssats der er lige til vælge for omvendt betalingspligt DK i øvrigt

Jeps, det er der. Men det kræver at man opretter en ny konto i kontoplanen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Jeps, det er der. Men det kræver at man opretter en ny konto i kontoplanen
 nemlig - det ville jeg så nok gøre hvis det skal med i vareforbrug - bare lave ny der ligger nr mæssigt lige inden EU indkøb f.eks.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)