Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed under opstart - i tvivl om hvordan vi bedst muligt kontakter vores forhåbentligt kommende producenter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Vi er to unge mænd, som længe har gået med en idé om, at sælge større mængder fødevarer til både private og erhvervsfolk. 

Vi har siddet og leget lidt med oprettelse af CVR nummer osv. Men det vi grubler mest over er hvordan vi bedst muligt tager kontakt til vores producenter. 

Vi er bange for, at vi ikke bliver taget seriøst hvis vi evt skulle komme til at glemme noget i en evt mail til producenten. 

Hvad tænker i om IVS? Virker det useriøst i forhold til eksempelvis at være oprettet som APS

Hvordan er tilgangsmetoden i en mail? Hvordan skriver vi mailen? Præsentere vi hele idéen for dem eller går vi lige på og hårdt og spørger efter priser? 

Lad os bruge et slagteri som eksempel. Her vil vi jo gerne vide lidt om pris, mængderabat, afhentning, osv. men hvordan skriver vi den bedst mulige mail? (og er mail i det hele taget den bedste vej at gå - eller skal vi tage op til producenten ansigt til ansigt og bede om et møde?) 

Mvh Brian og Rasmus  - Billigbulk 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i overhoved undersøgt reglerne for slag af fødevare?

Hvordan i alverden forventer i at kunne konkurer med div. supermarkeder der har et langt større indkøbs potentiale end jer.?

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

I behøver vel ikke skilte med at i ''kun'' har et IVS? 

Jeg har selv et IVS, og har ofte overvejet om man skulle gå efter at skifte til ApS eller A/S. Men jeg har erfaret, at mange mennesker faktisk foretrækker at handle med små nystartede virksomheder og faktisk bliver skræmt af ApS eller A/S. 

Mht. at tage kontakt, så ville jeg nok starte med at ringe. Jeg har selv startet et par virksomheder og solgt mange forskellige ting, både til kommuner, skoler og butikker. Jeg har ofte ringet til kunder, hvor jeg har følt mig som verdens største nybegynder, men det er bare at springe ud i det. Folk elsker unge iværksættere, som brænder for deres produkt. Fortæl om jeres passion og visioner, det sælger! :)

Med andre ord: spring ud i det. Det skal nok gå.

Mvh Christian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Korsager:
Men jeg har erfaret, at mange mennesker faktisk foretrækker at handle med små nystartede virksomheder og faktisk bliver skræmt af ApS eller A/S. 

Lyder godt nok lidt mærkeligt, at nogen skulle blive skræmt af et Aps eller A/S, i disse firmaer har man en vis sikkerhed for at få sine penge.  Jeg har kun mødt det modsatte at visse virker ikke vil handle med Enkeltmandsvirksomheder.  Personligt kunne jeg heller ikke drømme om at sælge til et IVS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Christian Korsager:
Men jeg har erfaret, at mange mennesker faktisk foretrækker at handle med små nystartede virksomheder og faktisk bliver skræmt af ApS eller A/S. 

Lyder godt nok lidt mærkeligt, at nogen skulle blive skræmt af et Aps eller A/S, i disse firmaer har man en vis sikkerhed for at få sine penge.  Jeg har kun mødt det modsatte at visse virker ikke vil handle med Enkeltmandsvirksomheder.  Personligt kunne jeg heller ikke drømme om at sælge til et IVS.

ja jeg vil da hellere handle med enkeltmands end IVS og vel også end med ApS. Skal bygge lidt til, og skal måske af med 200.000 forud - det giver jeg mindst lige så gerne til enkeltmands som til et sprit nyt IVS eller for den sags skyld ApS hvor pengene aldrig kan forfølges. Enkeltmands betyder i det mindste, at jeg har personen at gå efter og der kunne jeg se hans tinglysning på eget hus viste god plads - så jeg ved ikke - jeg synes enkeltmands kan være ret tillidsvækkende.

en tilbudsgiver var nystiftet IVS med 1 kr i kapital - det virker ikke ret sexet på mig at skulle aflevere 200.000 kr forud der.Stick out tongue

ApS og A/S kan også være tillid, hvis de har eksisteret lidt år og har polstret sig i de tilgængelige offentlige regnskaber

Både min revisor og advokat er i øvrigt enkeltmands :)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RasmusTorbensen:
Hvordan er tilgangsmetoden i en mail? Hvordan skriver vi mailen? Præsentere vi hele idéen for dem eller går vi lige på og hårdt og spørger efter priser? 

Ligesom Christian mener jeg også at I skal ringe, og eks. forsøge at få et indledende møde.

Emails som jeres bliver mange gange ikke besvaret af større virksomheder. Det er ihvertfald det jeg selv har oplevet. Jeg kan huske at jeg engang var interesseret i at forhandle nogle produkter, og over nogle uger sendte en del mails for at få priser, vilkår etc. Så en dag ringede jeg istedet, da jeg ikke havde fået svar på alle mine mails, og kom direkte igennem til vedkommende. Efter 5 min. snak fik jeg en email med alle de informationer jeg skulle bruge.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)