Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Familiens accept ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er en mand på 21 år med kæreste og 2 børn på 2.5 og 1.5 år, vi bor i lejlighed og har bil som er betalt kontant.
Det vil sige, vi har ikke nogen gæld eller noget.
Vi har en opsparing kørende, så vi kan købe hus, hvor vi lægger ca 10.000kr om måneden.

Jeg vil rigtig gerne starte min egen catering virksomhed op, og har alle mulighederne for mig, jeg er kok og har været i køkken siden jeg var 13 (måske endda før det)

Det vil kræve at der er flere arbejdstimer selvfølgelig, og flere af dem vil ligge i weekenden.

Mit problem er:
Min kæreste er (forståeligt nok) slet ikke glad for idéen, at hun skal være alene med ungerne hver weekend i opstarten.
Samtidig kan jeg jo heller ikke garantere hvornår der er vækst nok til at ansatte en der kan aflaste mig i weekenderne.

Jeg har drømt om at være iværksætter længe, og jeg har endelig muligheden nu, jeg har kapital, faglighed og energien til det.

Jeg tror at min kæreste også påvirkes at den normale skepsis der er overfor folk der vil være iværksættere, og den økonomiske usikkerhed.
Jeg har fortalt min nuværende chef om det, og hun er forstående overfor jeg vil være iværksætter, og siger jeg altid vil være velkommen tilbage hvis det ikke går.

Hvordan skal jeg håndtere det med min familie? jeg er jo godt klar over at de skal være med på idéen, men samtidig vil jeg ikke lade chancen gå forbi.

Danni

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et klassisk spørgsmål hvor svaret er lige så forskelligt som de mennesker der stiller det.

Husk på, at være iværksætter i sig selv er ingenting.

Udskift ordet iværksætter med motorcykel, luftballon eller 8 dage på bordel i Thailand, - at starte en virksomhed er en egoistisk ting. Havde man kuren mod kræft og kun manglede de sidste småting kunne man tale om en samfundshensyn, hvor man måske måtte bære et offer. At lave en cateringvirksomhed er ikke det samme. At bruge begrundelsen med at lave en virksomhed som kan gøre familien rig og gå i arv til børnene er det rene bullshit.

Så er kæresten ikke med på det, og dit bagland i orden, så skal du droppe det. 

Langt de fleste fødevareiværksættere lukker igen. Det er en branche med rigtig meget andet der tager tid, end lige det allersjoveste, nemlig maden. Men tid er tid, uanset hvad den bruges til, og tid væk fra familen med små børn, kan ikke erstattes.

Uden et bagland der bakker op, - ingen forretning!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)