Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af spiritus fra Tyskland til videresalg i DK!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg står og skal have købt et relativt stort parti spiritusflasker fra et par Tyske grænsebutikker, da der ikke er nogen dansk leverandør der kan levere de flasker jeg har behov for.

Hvilke afgifter kommer der på? Det eneste jeg har kunne finde frem til er fra skats hjemmeside

Afgiften af spiritus er 150 kr. pr. liter 100 pct. ethanolstyrke.

Er det det eneste der kommer oveni?

I så fald hvordan får man afregnet denne afgift og hvordan får anført på flaskerne at der er betalt afgift på flaskerne? Drejer sig om 2000-3000 flasker, så håber virkelig ikke jeg skal sætte banderoler på alle flaskerne :D

På forhånd tak!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Newborn:

Afgiften af spiritus er 150 kr. pr. liter 100 pct. ethanolstyrke.

Er det det eneste der kommer oveni?

I så fald hvordan får man afregnet denne afgift og hvordan får anført på flaskerne at der er betalt afgift på flaskerne? Drejer sig om 2000-3000 flasker, så håber virkelig ikke jeg skal sætte banderoler på alle flaskerne :D

Afgiftssatsen er korrekt, du kunne i øvrigt finde den i spiritusafgiftslovens § 2.

Udover denne afgift, så skal der betales erhvervelsesmoms hvilken du så igen har fradrag for i købsmomsen (jeg går ud fra det er til videresalg). Netto set bliver det ikke en udgift, men det skal dog angives!

 

I forhold til afregning af afgiften, så kommer det lidt an på om dit køb er en engangsfornøjelse eller du skal være mere permanent importør. Permanent importør skal registreres på virk.dk, og afregner derefter afgiften via tastselv-erhverv på skat's hjemmeside. Engangsimportør kan få en midlertidig tilladelse via ansøgning på tastselv-erhverv.

I forhold til banderoler, så gør dig selv den tjeneste at bladre spiritusafgiftsloven, for reglerne heromkring afhænger hvordan du importerer og fra hvem, ligeledes er der nogle enkelte undtagelser i forhold til enkelte kundegrupper. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden årsskiftet har spiritus banderoler været afskaffet

Så det skal du ikke rode med

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bare købe spiritus i Tyskland og sælge det i DK. Det er der spurgt om mange gange før i dette forum, så gør dig selv den tjeneste at læse de gamle tråde først.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)