Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En blandet pose - jeg er forvirret, hjælp mig med afklaring!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Her kommer en helt masse spørgsmål, som jeg håber, nogle har mod på at komme med et svar på. 

Jeg har besluttet mig for et projekt som jeg vil realisere, noget som jeg allerede har tjekket markedet på som det første skridt. Jeg vil kort sagt lave en hjemmeside som sælger matchende sæt tøj (altså, overdele og underdele i samme mønstre og farver pr. sæt) til unge piger som målgruppe. 

Idéen er ret simpel og da jeg endnu ikke kender webshops som udelukkende tilbyder matchende sæt, er det klart noget jeg ser et marked for. 
Det er dog første gang at jeg skal realisere en iværksætter-idé og vil selvfølgelig gerne godt fra start. Jeg havde i starten forestillet mig selv at stå for designs og så få en systue til at sy sættene for mig, men da det nok i første omgang kommer til at kræve for meget kapital, har jeg besluttet mig for den løsning, at jeg skal opkøbe sæt fra forskellige webshops.

Jeg har på nuværende tidspunkt noteret mig webshops som jeg rigtig godt kunne tænke mig at lave en aftale med, men hvordan går jeg til dem, når jeg ikke har et firmanavn at kunne præsentere? Er det ikke for urealistisk at nogle vil arbejde med mig, når jeg end ikke har vist mit værd? Jeg skal jo starte ét sted, så en første aftale skal jeg jo have i hus, men hvordan får jeg overbevist dem bedst om min simple idé? De fleste webshops jeg har i tankerne, er udelandske, så jeg skal vel også registreres et sted så jeg kan importere fra udlandet? Eller hvordan fungerer det? 

Hvad skal jeg ellers tænke på, nu når jeg skal starte mit eget op? Jeg har ikke så meget kapital som en start, men jeg skal vel have CVR nummer (jeg er 18 år), få mig lavet en hjemmeside jeg kan præsentere, logodesign, aftale med et posthus, måske snakke med banken om at få lavet en firmakonto osv osv. 

Jeg håber virkelig på svar og jeg har sikkert glemt en masse spørgsmål, men de kommer sikkert hen af vejen. 
På forhånd tak! 

Vh Anna

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna Lykke Oehlenschlæger:

1

Jeg har på nuværende tidspunkt noteret mig webshops som jeg rigtig godt kunne tænke mig at lave en aftale med, men hvordan går jeg til dem, når jeg ikke har et firmanavn at kunne præsentere? Er det ikke for urealistisk at nogle vil arbejde med mig, når jeg end ikke har vist mit værd? Jeg skal jo starte ét sted, så en første aftale skal jeg jo have i hus, men hvordan får jeg overbevist dem bedst om min simple idé?

2

De fleste webshops jeg har i tankerne, er udelandske, så jeg skal vel også registreres et sted så jeg kan importere fra udlandet? Eller hvordan fungerer det? 

3

Hvad skal jeg ellers tænke på, nu når jeg skal starte mit eget op? Jeg har ikke så meget kapital som en start, men jeg skal vel have CVR nummer (jeg er 18 år), få mig lavet en hjemmeside jeg kan præsentere, logodesign, aftale med et posthus, måske snakke med banken om at få lavet en firmakonto osv osv. 

1  Jeg synes bare du skal bruge deres kontakt via mail eller andet og fortælle du har en dansk webshop som gerne vil forhandle deres ting, og høre om de vil ind på det danske marked, og om de vil gi dig en rabat så du kan tjene på det. De vil så spørge til hvor mange du kan købe, og det må du jo prøve at ha billede af inde i hovedet, men mon ikke du først vil bestille hjem når du selv har en ordre. 

Er det EU landes shop så kan de i princip sende direkte til kunden, men kunden vil nok opdage hvis de så kunne ha sparet noget ved at købe direkte, og så får du garanteret varen lige i hovedet igen i mange fald, så du skal nok ha varen hjem til dig selv. Er det fra uden for EU giver det sig selv, for der kan du ikke få dine kunder til at rode med told og moms

2. Ja du skal ha virksomhed CVR nummer hvis du kan forudse du vil komme op på 50.000 kr i salg/omsætning på 12 mdr perioder løbende - og i det hele taget nok for at få skabt lidt tillid - + hvis det er shops uden for EU du vil købe fra, så skal du importregistreres

3 . ja du skal i alle fald ha banken til at koble dit CVR nummer til den personlig konto som det oftest billigste, eller du skal ha en erhvervskonto. Jeg tror uanset hvad,, at du skal regne med at 10.000 kr MEGET hurtigt at et for lille beløb at ha klar til starten

Læs lidt helt basalt om skat og moms for begyndere: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for dit svar, hvilket jeg sagtens kan bruge til en masse. 
Det er EU landes shop, så det gør det vel nemmere på mange punkter, ikke? 
Jeg har ikke en fornemmelse af hvor store mængder jeg skal købe hjem af hver, plejer det ikke at kunne betale sig bedst hvis det er større mængder? 

Jeg kan godt se at 10 000,- nok bliver lidt at starte ud med, men jeg har også en del mere som start. 
Jeg må prøve at kontakte dem via mail og se, om det ikke giver sig. 

Tak for dit link, jeg vil begynde at læse lidt på din blog

Vh Anna

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg må tilstå at jeg ikke rigtigt kan se iden i dit projekt, da det allerede fra start er dødfødt, hvis du tror at du kan købe tøj fra andre webshops og så sælge det videre med en rimelig fortjeneste så tager du desværre fejl - Skal du noget bliver du noget bliver du nødt til at gå direkte til producenter af det tøj du ønsker at sælge. 

 "jeg endnu ikke kender webshops som udelukkende tilbyder matchende sæt, er det klart noget jeg ser et marked for. "  

Måske kunde grunden være at der slet ikke er et marked for matchende tøj,  at du ser et marked for et eller andet holder desværre ikke, det er dine potentielle kunder der gerne skulle kunne se en ideen i dit projekt. Så start med at lave noget ordentlig markedsresearch før du spilder en masse penge.

 

Held og lykke

Ravn

 

Fra København
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, 

Hvordan finder jeg frem til producenterne af det tøj jeg vil sælge? Jeg vil selvfølgelig gerne have en rimelig fortjeneste på det. 

Jeg har som før skrevet tjekket markedet for matchende sæt tøj og der ér et marked for det i den målgruppe jeg vil ramme - jeg smider selvfølgelig ikke en masse penge efter noget, jeg end ikke har tjekket markedet for endnu, så jeg undskylder hvis jeg har formuleret mig utydeligt. 

Vh Anna

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna Lykke Oehlenschlæger:
Hvordan finder jeg frem til producenterne af det tøj jeg vil sælge?

 

Hvis der er tale om mærkevare, kan du jo altid søge på mærket og de om du kan finde ud af hvem der er producenten.

Det bedste sted at finde leverandører er at tage på en international fagmesse for tekstiler eller modetøj, har du ikke mulighed for at komme til sådan en messe, vil du normalt kunne finde et messekatalog på messens hjemmeside. I et sådan katalog vil du kunne søge på forskellige leverandører.  

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)