Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bo i udlandet, beskattes i danmark?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er lidt i tvivl om hvorledes det forholder sig med skat hvis flg situation gør sig gældende:

Hvis jeg emigrerer til et land uden for EU (helt specifikt Ukraine), men fortsætter mit arbejde for dansk selskab, hvordan er skattereglerne så?

Jeg er klar over at jeg skal betale skat i DK for fysisk arbejde jeg udfører i landet MEN:

Hvordan er situationen, hvis mit arbejde foregår fra min bopæl (i Ukraine) via internet, og jeg ikke selv er fysisk til stede i danmark? Der kan evt. blive tale om jeg er i Danmark nogle få dage hver eller hveranden måned i forbindelse med mødeaktivitet. Resten forgår så fra mit nye land.

Kunder og de events jeg opsætter foregår på dansk jord. Men jeg tager ikke fysisk del i opsætning, (laver bl.a. messer) er dog tilstede ved selve afholdelsen. Alt i alt tror jeg det bliver til mindre en 30 arbejdage om året i Danmark.

Min løn får jeg fra det danske selskab. Skal jeg betale skat i DK? Eller blot i Ukraine?

Tilmeldt 24. Jun 15
Indlæg ialt: 25
Fra  hamdenkloge Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Af erfaring, vil der formentlig være mange forskellige udlægninger af, hvad man må og ikke må.
SKAT har sågar selv svært ved at gøre det klart, hvornår "hammeren falder".

Som reference kan jeg oplyse, at jeg over en 1½ årig periode, var bosat i Kina.
Dette for et dansk firma, som jeg også var lønnet af.

Inden jeg tog afsted, var der skrevet kontrakt med detaljerne. Denne fremsendt til SKAT, og en bekræftelse fra dem om, at firmaet ikke skulle indeholde Dansk skat af min løn.

Det være sagt, så er det, eller kan være det, en vurderings sag fra SKATs side. Det handler om Dansk tilhørsforhold. Her tænker jeg i forbindelse med ejendomme, familie etc. i DK.

Ud fra din beskrivelse, vil jeg formode, at du ville kunne være skattefri i DK fra dag 1. såfremt der foreligger en kontrakt med et firma omkring forholdene.
Hvis du er selvstændig, er jeg desværre i tvivl om, hvordan tingene hænger sammen.

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Der er dog ikke tale om udstationering, men derimod om at jeg emigrerer.

Virksomheden er i selskabs-form. Hvorvidt jeg ejer anparter/aktier er vel irellevant? Jeg får jo blot en løn hver måned?

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Hvis du emigrerer har du jo intet tilhørsforhold til Danmark mere, så får du jo statsborgerskab i et andet land, så skal du naturligvis betale skat i det land du er statsborger i :)

//Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

med den risiko der er, hvis man regner galt, ville jeg nu nok tale med en revisor og stærkt overveje - ud fra dine opgaver her i landet - at få udabejdet spørgsmål til bindende svar fra skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim. 

At emigrere betyder vist ikke jeg behøver at skifte statsborgerskab :)

Ligeledes har jeg haft statborgere fra andre lande ansat. De betalte skat i Danmark, men de udførte også arbejdet her.

Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dit tilhørsforhold til DK der afgør skattepligten. Jeg svarede på et ligende indlæg for et par uger siden. Der kan du finde flere detaljer.

Statsborgerskab har intet med skattepligt at gøre jf. danske regler. Andre lande ser anderledes på dette, f.eks. USA.

Frank

Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder der er en dobbeltbeskatningsaftale mellem Danmark og Ukraine. Start med at kigge på den. Få hjælp fra en dansk og ukrainske ekspert på området og få et bindenede svar fra SKAT.

Lige præcist dette område er et hvor man virkelig kan få komme i vanskeligheder, så du kan nemt spare mange penge på sigt på at gøre det rigtigt.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Pihl:
Hvorvidt jeg ejer anparter/aktier er vel irellevant?
Nej det er det ikke. Er du hovedaktionær skal du beskattes i DK -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Aarup
Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke kun af udbytte? Min løn er vel min løn, som alle andre lønmodtagere?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)