Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette virksomhed for at reservere navn + regler for navn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går med fremtidige planer om at oprette en eller flere virksomheder, og jeg har nogle navne til disse i tankerne jeg er ret glad for. Er der nogle ulemper ved, at oprette virksomheden/virksomhederne nu, bare for at reservere navnene? Dette er ikke meningen disse skal bruges før om flere år.

Bonusspørgsmål: Hvor tæt op ad hinanden må virksomheders navne ligge? Jeg har forstået følgende: De må hedde stort set det samme hvis det er i forskellige brancher, og i samme branche hvis de ikke er i direkte konkurrence. Men hvor tæt på må det ligge, hvis de nu er i konkurrence? Ex: Må en computerproducent hedde Green Apple, når nu der findes Apple? + er der specielle regler, hvis man anvender dele af sit eget navn i virksomhedens navn? Synes jeg, at jeg har hørt.

Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan kun stifte EN virksomhed som personlig virksomhed - skal du ud over det, skal du ha selskaber og det giver lidt administration + omkostning til lovpligt afbejdsskadeforsikring+ forment gebyr til erhvervskonto

Du kan stifte en PMV som er uden moms http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html  og så har du dit navn uden administration. Green apple til en IT/computer virksomhed tror jeg vil give problemer uden kunne være sikker

Ebog om personlig virksomhed og PMV

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, mange tak for svaret!

Så fx at lave et holding selskab for at trække penge over i det, fra sit driftsselskab, kræver en del administration går jeg ud fra?

Mvh. Alexander

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)