Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra Polen til personlig-ejet mindre virksomhed - er det muligt

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal importere nogle delelementer til vores produkter fra Polen, jeg har et CVR nummer, men det er registeret som personlig-ejet virksomhed, er det muligt at importere noget med dette? umiddelbart kan jeg se at det ikke er, men er det så muligt at registrere sig et sted for at kunne det? Jeg troede det var meget nemt når det nu var inden for EU.

pft.

-Kim

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

lauridsen84:

Hej Aminoer,

Jeg skal importere nogle delelementer til vores produkter fra Polen, jeg har et CVR nummer, men det er registeret som personlig-ejet virksomhed, er det muligt at importere noget med dette? umiddelbart kan jeg se at det ikke er, men er det så muligt at registrere sig et sted for at kunne det? Jeg troede det var meget nemt når det nu var inden for EU.

pft.

-Kim

Hej Kim,

Det er muligt at "importere" fra lande indenfor EU med en PMV-registrering! Du skal blot betale den lokale momssats i forbindelse med købet, og ikke gøre brug af den omvendte betalingspligt som kræver en momsregistrering.

Den polske virksomhed sælger en vare til dig på samme vilkår som var det en polsk privatperson. (I hvert fald i momslovens forstand) 

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er lidt at det polske firma ikke sælger med moms, skal jeg så have en anden dansk virksomhed til at importere det for mig?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

lauridsen84:

Problemet er lidt at det polske firma ikke sælger med moms

Skal lige forstå hvorfor de ikke sælger med moms, er det fordi de ikke er momsregistreret i Polen eller er det fordi de ikke vil sælge til virksomheder/private uden momsnummer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

lauridsen84:

Problemet er lidt at det polske firma ikke sælger med moms, skal jeg så have en anden dansk virksomhed til at importere det for mig?

du må høre dem om hvorfor du ikke kan købe - men eneste forklaring jeg kunne gætte må være at de ikke vil handle med private. For dem er det jo ganske som at sælge til alle andre private i udlandet med moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Sep 13
Indlæg ialt: 62
Fra  dims Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er de sidste. Det er en ret stor virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

lauridsen84:

Jeg tror det er de sidste. Det er en ret stor virksomhed.

ja sikkert - de ser dig jo som privat når du ikke har momsregistrering

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

lauridsen84:

Jeg tror det er de sidste. Det er en ret stor virksomhed.

Må jeg spørge hvad det er du vil købe i Polen? Årsagen er at der for nogle typer af varer er indført særlige bestemmelser om omvendt betalingspligt, f.eks. skal du i Danmark være momsregistret for at købe en mobiltelefon, hvis sælger ellers i overvejende grad sælger til erhvervsdrivende. Det kunne tænkes, at det måske er samme type regel du rammer i den polske momslov.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
, f.eks. skal du i Danmark være momsregistret for at købe en mobiltelefon, hvis sælger ellers i overvejende grad sælger til erhvervsdrivende.
de som sælger overvejende til erhverv må da mig bekendt gerne sælge med moms og til private samtidigt. Det er vel kun, hvis de sælger B2B og gør det overvejende, at du overfor B2B kunder skal sælge uden moms, men de må da mig bekendt gerne stadigt sælge til private - med moms bare

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

] de som sælger overvejende til erhverv må da mig bekendt gerne sælge med moms og til private samtidigt. Det er vel kun, hvis de sælger B2B og gør det overvejende, at du overfor B2B kunder skal sælge uden moms, men de må da mig bekendt gerne stadigt sælge til private - med moms bare

vh John H

I den konkrete sag er trådstarter jo bare ikke en privatperson, han er jo stadig en "afgiftspligtig person" i momslovens forstand (han har bare ikke pligt til at registrere sig), og derfor vil han være omfattet af denne bestemmelse i ML § 46, stk. 1.

Så hvis varen er omfattet er bestemmelserne skal en PMV lade sig momsregistrere for at kunne købe denne type varer.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)