Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode (og dårlige) eraringer ifm. pensionsordning for selvstændig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Sponsor-salg.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har indtil maj måned været ansat i en virksomhed, hvor PFA Pension var dem der var en pensionsaftale med. Dette betyder også at min nuværende pensionsmidler er hos dem.. Jeg har ikke nogen nævneværdig pension fra tidligere.

Jeg er i dag 29 år, og er fra juni måned blevet fuldtidsselvstændig - Dette har selvfølgelig betydet en del ændringer, og nu så jeg et interessant og relevant program på TV2 den anden dag omkring pension og opsparing.

Jeg har ikke selv forstand på pensionsområdet, og har tænkt mig at kontakte en af de eksperter, som deltog i det føromtalte TV2 program, da de ikke var "farvede" til at vælge specifikt pensionsfirma, men gik efter at få mest muligt ud af min fremtidige pensionsopsparing.

Men, jeg tænkte også om der sad nogle af jer selvstændige amino'er med gode (og dårlige) erfaringer ifht. jeres pensionsopsparing som I ønsker at dele til gavn for mig, og måske andre som går med samme overvejelser.

Med venlig hilsen

Michael Lynge

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, 

Det er KUN PFA der kan fortælle dig hvilke muligheder du har. Det er et spørgsmål om hvilken overenskomst PFA og din tidligere arbejdsgiver har haft. Er det en arbejdsmarkedspension så kan du kun flytte den til en tilsvarende bunden ordning(der ikke kan genkøbes)

Du får lige et gratis tip, hvis du må flytte til Nordnet.dk 

Hvis du har 100000 kr.  finder du en aktie du forventer vil kunne øge profitten med 10% eller mere hvert år. Du gearer dine penge så meget som muligt (x6) så du reelt handler for 700000 kr. dermed vil du i 41år (70) få 10% i rente men kun betale 3% for at geare. Så får du ca. 7% årligt så du når du er 70 så kan få ca. 11216000-600000= 10.616.000 (som der skal betales skat af). NOVO kunne være et bud de første 5års tid.

Dvs. kan du sætte 100.000 på denne måde i Nordnet har du, uden at betale løbende præmie, udsigt til en højere pension end hvis du betaler 50000 kr. årligt til PFA de næste 41 år!!!!

Think smart - not hardWink

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)