Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man sælger sin virksomhed inkl. ejendomme, hvilke forsikringer skal man tegne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal i gang med at sælge min virksomhed inkl. ejendomme, skal man tegne nogle forsikringer ligesom en ejerskifteforsikring, når man sælger en bolig?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er køber der tegner forsikringen.

Der er mig bekendt ingen forsikringer du skal tegne ifm salg af virksomhed.

Tag evt fat i din revisor eller find en. Det tror jeg du gør klogt i :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville overveje om virksomheden er mest værd med eller uden ejendomme og evt. skille ejendommene ud i et separat selskab som du så kan sælge til en som kun er interesseret i disse. Det er nok lidt mere besværligt men jeg tror at du vil finde flere potentielle købere ved at gøre din virksomhed(er) mere fokuseret.

Dette selvfølgelig forstået ved at din virksomhed laver andet end at eje/leje ejendomme.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Pilde.

Ejerskifteforsikring er i øvrigt kun relevant, hvis enten køber eller sælger har eller skal bruge huset til privat beboelse for dem selv. Hvis vi er over i en virksomhedsoverdragelse med salg fra erhverv til erhvervs, så kan man frit aftale ansvarsfraskrivelser og bruger derfor ikke denne ordning med tilstandsrapport, elrapport og ejerskifteforsikring m.v.

Er der tale om en enkeltmandsvirksomhed eller kører du virksomheden i selskabsform. I sidstnævnte tilfælde sælger du jo bare kapitalandelene. Hvis der er tale om personligt ejede ejendomme, skal køber tegne bygningsforsikring, hvis der er pant i ejendommene, for ellers kan du ikke få opsagt dine nuværende bygningsforsikringer.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)