Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ny hjemmeside om livsstil

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Risskov
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har skabt denne hjemmeside http://www.livsstilonline.dk  som er et nyt livsstilsmagasin på nettet - kun en mdr gammel. Magasinet skriver om livsstil med hovedfokus på personlig udvikling. Jeg har selv lavet den på one.com, men den lever ikke rigtig op til mine egne krav om hvad den skal kunne - og jeg ved godt den ikke er professionel lavet/professionel nok.

Jeg overvej nu at få den lavet på ny, så den bliver helt fantastisk og meget mere brugervenlig/annoncørvenlig. Ligeledes overvejer jeg at tilføje en webshop der sælger livsstilsprodukter samt mulighed for at downloade livsstilsbøger/lydbøger. Og sidst men ikke mindst skal der tilføjes en tilmeldingsblanket til nyhedsbrev og laves søgeoptimering.

Er du mand eller kvinde til sådan en opgave? Så høre jeg gerne fra dig - gerne med oplysning af et prisforslag. Det skal laves på en sådan måde, at jeg selv kan arbejde i designet uden problemer.

Eller kan du anbefale en måde hvorpå jeg ellers kan forbedre Livsstilonline?

Jeg leder også efter en der kan lave et cool logo.

 Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Du kan kontakte mig direkte her: Kontakt@livsstilonline.dk

MVH/ Christina

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Vi vil da gerne byde på opgaven, men hvad er din tidshorisont?

Fra Risskov
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning

Jeg har ingen tidsplan... er det ikke noget med at hastværk er lastværk Smile Hvis du giver et godt tilbud og jeg vælger dig, så får vi det til at passe ind efter din kalender - det vigtigste er at websitet får det helt rigtige udtryk og de rette funktioner.

Jeg glæder mig til at høre fra dig igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs Christina

Jeg er nu ikke i stand til at hjælpe dig med en særlig teknisk løsning til nyhedsbreve, downloads eller webshop. Mit fokus er på sprog og design - og på dig!

Der er to veje: den teknisk nemme og den teknisk svære. Førstnævnte er  ikke så pæn som den anden men hurtig for dig selv at iværksætte (og gratis) og den anden er pænere men kræver bestemte tekniske finesser i dit one.com system. Den svære bygger ovenpå den nemme, så du kan sagtens få et flottere  og mere brugervenligt udtryk uden at skulle putte penge i en webdesigner.

Den teknisk nemme, kort:
1: brug færre og mere brugerrelevante menupunkter. (den grønne linie)
Elementerne kan enten flyttes til en "om" side, flyttes ud i marginerne og gøres til en "feature" i designet, eller fjernes grundet manglende relevans for brugeren.

2: Annonceguiden i højre spalte: gør denne mindre og kortere, enkelt i stedet for dobbelt linieafstand. Omform sproget til mere "dagligdags": "mentalt helbred", "sex & sanser", "et længere liv", osv. Hver af disse har derefter mere end én kategori under sig, men er fagligt sammenknyttede. Bemærk desuden at højre og venstre spalte på forsiden muligvis kan konflikte rent forståelsesmæssigt hos brugeren: de er begge emneopdelt, men i forskellige ærinder.

3: Du stræber efter "ugebladsstilen" (dog ikke de kulørte), prøv derfor at bruge så mange af dennes træk. Jeg kan tydeligt se at du har fat i denne pointe men du kan gøre det tydeligere endnu. 

4: Et simpelt trick til at layoute, er at "wrappe" tekst omkring billeder. Undersøg om dit one.com program ikke lader bestemme nogle funktioner for billeder i forhold til tekst.

5: Gør sproget en anelse mere levende: det nuværende "sørg for mindst en gang om ugen" kan blive til "At blive en gladere dig, betyder..." eller "Kom tættere på hinanden i julen" bliver til "December, dig og den eneste anden", etc.


Den teknisk svære løsning, men som du selv kan vedligeholde både skriftligt og grafisk, vil jeg ikke foreslå hér. For jeg kan godt lave en tegning til dig som skitse-forslag, men en del ting vil afhænge af et løsningsforslag til dig:
A) vil du fortsat lave livsstilonline efter one.com skabelonen, eller må der brydes grænser?
B) Hvis ja til one.com skabelonen, tillader denne flash, baggrundsbilleder i tabeller, o.a.
C) vil du henvende dig primært til læsere eller potentielle annoncører? (disse har vidt forskellige interesser!)
D) er du villig til at lære dig at arbejde lidt mere avanceret med fotos, end blot beskæring? (kan læres på en time eller to, ser uendeligt meget flottere ud!)

Du kan se de forskellige løsninger jeg har lavet, på de fleste har jeg også formuleret sproget.

www.hjertetshave.dk - organisk udseende, updaterer selv sine tekster.

www.millerquest.dk - leger med sproget, teknisk lig din egen.

www.whatscooking.dk - flippet sprog

www.gastrodenmark.com/demo - bemærk flash-slideshow af billeder i hjørnet

www.povlbalslev.dk/test


Venligst

Mikkel

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen igen - nankai her

Alt i alt er det en flot hjemmeside du har fået på nettet. De ekstra funktioner du gerne vil ha på,- som webshop mv. Prøv at søg på cms i søgefelt på nettet... på google eller http://www.eniro.dk Der kommer mange udbydere af cms systemer frem. Der kan du få mere info om hvordan du tilføjer funktion til webshop, nyhedsbrev mv. Det er så nok et system som koster noget mere, og det vil være en fordel at du er webmaster > ? om du vil lave nogle af artiklerne i PDF format til download mv. Vedlighold / opdatering af hjemmeside > funktioner webshop, nyhedsbrev mv. Derfor er det dig selv der skal være webmaster, da hjemmeside ikke skal blive for kompleks. Det skal gerne være sådan, at du har tjek på, at de forskellige funktioner også virker stabilt. Så selv med et cms system hvor du kan koble de forskellige funktioner på, bliver det til mange timer ved PC-en. og mindre besvær, ærgelser, i forhold til, hvis du er afhængi af en anden person som webmaster. 

Inspiration til hjemmeside / funktion... 
Link http://www.alun.dk - http://www.kvindeguiden.dk Den kender du vel - http://www.tidogtanke.dk - http://www.sofiamanning.com Sofimanning har et cool logo. Og et cool logo kan du let selv lave eller indsætte foto som...

nankai   

Fra Søndbjerg
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Risskov
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

 Tusind tak for dit flotte svar og tak fordi du har taget dig tiden til at kigge på min hjemmeside.

Jeg har tænkt rigtig meget over dine forslag og løsninger og kan sagtens se du har ret. Jeg vil helt klart tage dine input med mig videre i den revulotion min hjemmeside forhåbentlig skal gennemgå!

 Mange tak fra

 Christina

Fra Risskov
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nankai

Tak for dine gode råd og ikke mindst tak for forslag til hjemmeside der kan give inspiration. Det er jeg glad for :)

KH/ Christina

Fra Risskov
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristella

Det er en flot hjemmeside I har og jeg er vild med Jeres "slogan" eller skal jeg sige mangel på samme? Det er vel nok dejligt forfriskende :)

Tak for henvisningen.

KH/ Christina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel
 Tusind tak for dit flotte svar og tak fordi du har taget dig tiden til at kigge på min hjemmeside.
Jeg har tænkt rigtig meget over dine forslag og løsninger og kan sagtens se du har ret. Jeg vil helt klart tage dine input med mig videre i den revulotion min hjemmeside forhåbentlig skal gennemgå!

 

Selv tak, Christina.
Skulle du have brug for en dybere og mere præcis rådgivning er du velkommen til at skrive til mig - emailtilmikkel@yahoo.dk

Mikkel

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)