Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsgiver vil ikke betale løn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har brug for råd omkring en arbejdsgiver, i forbindelse med en større freelance opgave, hvor vedkommende nu fem måneder senere ikke vil udbetale fuld aftalt løn og pludselig nu flere måneder senere har indsigelser i forhold til aftalen, som aldrig blev bragt op, eller diskuteret undervejs.

Kender I nogle organisationer/folk, der er gode at hive fat i på denne front?

Jeg har ikke eget firma, så det er en B-indkomst opgave.

Mange tak for hjælpen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo nok et af disse tilfælde hvor det BURDE ha været et ansættelsesforhold med ansættelseskontrakt, men hvor parterne har fundet det nemmere med en faktura fra privatperson til firma og B indkomst. Jeg tror de let kunne ha været korrekt med a-indkomst

Problemet her er så, at du sidder i en låst situation og kun kan få dine penge ved samtale - eller - en tur i retten, og den vil koste dig en god del. Afhængig af beløbets størrelse, må du afgøre om det er værd at ofre en del på en retssag. Regn med, at retten let vil acceptere nogle af de indsigelse der kommer.

Du kan muligvis få firmaet lidt i uføre også, hvis det faktisk har snydt med en helt almindelig ansættelse men du har jo selv medvirket

Firmaet skal indberette det B honorar I så bliver enige om til skat

Alle advokater kan tage sådan en opgave, men vil sikkert også advare om omkostninger, så kan I tale jer til rette, så er det bedst. Der burde ikke ha været 5 mdr helt uden delbetalinger vil jeg så også mene, det er en fejl ikke at ha aftalt det fra start. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)