Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt på køb af hus med 1 års leje - muligt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at sælge et hus. Har fundet nogen der vil købe - men banken siger de skal "bevise" at de kan leve for det rådighedsbeløb der er stillet krav om. 

Derfor skal de leje noget i 6 - 12 måneder og spare lidt sammen til omkostningerne

Mit spørgsmål er så

Er det muligt (lovligt) at lave en kontrakt, hvor de køber huset - men de første 12 måneder lejer de huset (til en fastsat husleje af mig) og derefter betaler de så det fulde beløb. 

I princippet er det jo næsten bare en viderefakturering fra mig i 12 måneder (privat) :-)

Er det tilladt ? 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke udtale mig om lovligheden i det du ønsker, men ser nogle helt klare problemer i forhold til hvordan det skal fungere i praksis.

Hvis du laver en kontrakt hvor lejer er tvunget til at købe efter et år, hvordan forestiller du dig at lejer skal kunne overholde dette vilkår hvis hans bank siger nej ? (man kan jo ikke plukke hår af en skaldet.)

Er nærmest umuligt at forestille sig at banken vil garantere lejer et lån om et år, så meget af denne konstelation vil afhænge af lejer personlige forhold 12 måneder efter aftalens indgåelse.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

WalterBP:

Kan ikke udtale mig om lovligheden i det du ønsker, men ser nogle helt klare problemer i forhold til hvordan det skal fungere i praksis.

Hvis du laver en kontrakt hvor lejer er tvunget til at købe efter et år, hvordan forestiller du dig at lejer skal kunne overholde dette vilkår hvis hans bank siger nej ? (man kan jo ikke plukke hår af en skaldet.)

Er nærmest umuligt at forestille sig at banken vil garantere lejer et lån om et år, så meget af denne konstelation vil afhænge af lejer personlige forhold 12 måneder efter aftalens indgåelse.

ENIG

Men det er muligt at leje huset ud med forkøbsret indenfor fx. 1 år. Det sikrer så køber bedre end sælger, men hvis det er hvad der skal til for at få solgt dit hus, så er det måske værd at tage med...

Hilsen Morten

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)