Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Email list sælges?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg får 250-300 nye emails til min email list hver dag og tænkte på om man kan og må sælge dem videre? Da jeg ikke selv bruger email marketing.. 

Jeg får de 250-300 emails ind via min gaming side, så det er folk på: 13-24 år.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, det kan de ikke, men hvis du laver en aftale med en køber, så kan du efter du ændret betingelserne og klart oplyst at man ved tilmelding også signer op til nyhedsbrev hos XX sælge e-mail adressen.

Du kan ikke gøre det uden at dem der tilmelder sig klart og tydeligt har givet deres accept.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

michael2980:
og tænkte på om man kan og må sælge dem videre

Det korte svar er, at det kan man godt men det må man ikke.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske det her er noget

http://www.datatilsynet.dk/erhverv/markedsfoering/persondatalovens-markedsfoeringsregler/

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg fornemmer affiliate ;)

Du er 10-15 år for sent.
Co-sign ups praktiseres mange steder.. De ender næsten alle i spam filteret ;)

Ingen gider at modtage mails, om noget de ikke er interesserede i.
Hold lige fast i den tanke lidt. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nick Andersen:

Jeg fornemmer affiliate ;)

Du er 10-15 år for sent.
Co-sign ups praktiseres mange steder.. De ender næsten alle i spam filteret ;)

Ingen gider at modtage mails, om noget de ikke er interesserede i.
Hold lige fast i den tanke lidt. 

 

Det er sgu godt nok skræmmende at en person, der repræsenterer en virksomhed der lever af at deres kunder sender e-mail kampagner via deres platform, ikke rådgiver fra et juridisk perspektiv når man tænker på hvor dyrt det kan være at sælge en liste over modtagere. Endnu værre er incitamentet for at lade være er at mails alligevel ender i spam-filteret. 

Det er simpelthen for vildt (og for dumt). 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dan Storm:

Nick Andersen:

Jeg fornemmer affiliate ;)

Du er 10-15 år for sent.
Co-sign ups praktiseres mange steder.. De ender næsten alle i spam filteret ;)

Ingen gider at modtage mails, om noget de ikke er interesserede i.
Hold lige fast i den tanke lidt. 

 

Det er sgu godt nok skræmmende at en person, der repræsenterer en virksomhed der lever af at deres kunder sender e-mail kampagner via deres platform, ikke rådgiver fra et juridisk perspektiv når man tænker på hvor dyrt det kan være at sælge en liste over modtagere. Endnu værre er incitamentet for at lade være er at mails alligevel ender i spam-filteret. 

Det er simpelthen for vildt (og for dumt). 

Dan, jeg forstår slet ikke dit svar.
Bullsender argumenterer da netop for at lade være???

At bullsender mener at kunne fornemme at trådstarter er ude i noget co-sign up (som er lovligt) og advarer mod dette er der intet galt i???

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Dan, jeg forstår slet ikke dit svar.
Bullsender argumenterer da netop for at lade være???

Bullsenders argument for at lade være kan sammenlignes med at sige til en vandal der laver grafitti at han lige så godt kan lade være fordi det alligevel bliver vasket af eller malet over. I virkeligheden burde man fortælle vandalen at det er ulovligt og skader andres ejendom og derfør bør han lade være.

Jesper I. P:

At bullsender mener at kunne fornemme at trådstarter er ude i noget co-sign up (som er lovligt) og advarer mod dette er der intet galt i???

Hvis du, ud fra den lille smule tekst OP kommer med, kan konstatere at den indsamling af modtagere til videresalg er lovlig, så læser vi ikke den samme tekst.

Co-signup SKAL følge enhver anden dansk lovgivning. Bare det at han spørger om han må sælge listen videre, indikerer ganske tydeligt at han ikke har indhentet det nødvendige samtykke til at videredistribuere listen. 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan, intet sted skriver jeg at det er lovligt at sælge en liste videre, uden at følge lovgivningen, lad venligst være med at dutte mig en mening på. 

Bullsenders svar giver indtryk af at de har læst HELE tråden, barcadil eksempelvis diskuterer co-sign ups, hvorimod du tilsyneladende både skyder mig og Bullsender motiver i skoene udelukkende baseret på trådstarters indlæg.

Men mon ikke Bullsender selv bør komme på banen med et svar på tiltale??
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Dan, intet sted skriver jeg at det er lovligt at sælge en liste videre, uden at følge lovgivningen, lad venligst være med at dutte mig en mening på. 

Javel? Jeg citerer blot fra din oprindelige tråd:

Jesper I. P:
At bullsender mener at kunne fornemme at trådstarter er ude i noget co-sign up (som er lovligt) og advarer mod dette er der intet galt i???

Hvis din kontekst er en anden, så er det ikke gennemskueligt.

Jesper I. P:
Bullsenders svar giver indtryk af at de har læst HELE tråden, barcadil eksempelvis diskuterer co-sign ups, hvorimod du tilsyneladende både skyder mig og Bullsender motiver i skoene udelukkende baseret på trådstarters indlæg.

Det er på ingen måde gennemskueligt for trådstarter at der her er tale om fremtidig accept på cosignup, hvilket gør at han ikke får besvaret sit spørgsmål. 

Jeg ved til gengæld ikke hvilke motiver du henviser til. Hvis du blot mangler en platform hvor du vil diskutere kontekst er du velkommen til at kaste op i min indbakke.

Jesper I. P:
Men mon ikke Bullsender selv bør komme på banen med et svar på tiltale??

Mon ikke han er voksen nok til selv at vurdere det? Eller vil du også fortælle ham hvordan han skal agere i et forum.

EOD for mit vedkommende.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)