Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg ansætte dem som freelancer? og hvad med udbetaling af løn?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Teoretisk eksempel på en problemstilling jeg ser, inden opstart af firma.

Hvis jeg som personlig træner har en virksomhed IVS, og ønsker at ansætte/tilknytte en ekstra personligtræner og kostvejleder, grundet større klient tilgang.

Kan jeg så ansatte dem som freelance på trods af fast tilknytning til min virksomhed, men at jeg ikke kan garantere et fast timeantal hver måned.? og de bliver afregnet månedsvis alt efter antallet af klienter de har haft. 

Skal jeg aflønne dem som en almindelig ansat med pension og alt det, samt have arbejdsskadeforsikring osv. på dem. Eller kan jeg nøjes med at afregne dem som honarar modtager hver måned.

Eks. på regning.

Antal klienter

Timer i juli måned xxx

Timeløn xxx

Total beløb xxxx

Og så indberette jeg til skat 1 gang årligt ? og så må de selv sørge for at få betalt skat af deres "løn".

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan jo bare skrive en faktura til dig, hvor de har indregnet pension, feriepenge osv i timeprisen, som du så betaler. Herefter behøver du ikke at gøre mere.

De skal så selv opgive det til skat - hvadenten om det er en A eller B indkomst.

Det må være den letteteste måde at gøre det på.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal de oprette sig med CVR eller kan de bare sende en personlig regning med CPR nr. i stedet. 

Og så skrive timeantal på, og så betaler jeg den faktura ? 

Eller kan jeg oprette mit firma på lessor tidsregistrering, og så oprette dem også og skrive deres timer der, og bruger det som kalenderstyring. og så kan de sende en personlig faktura efter den. Så vi på den måde har en fælles kalender. ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

De kan jo bare skrive en faktura til dig, hvor de har indregnet pension, feriepenge osv i timeprisen, som du så betaler. Herefter behøver du ikke at gøre mere.

De skal så selv opgive det til skat - hvadenten om det er en A eller B indkomst.

Det må være den letteteste måde at gøre det på.

den er gal

KUN hvis de er egentlig selvstændige og har CVR og fakrurer (med moms normalt) kan du betale nogen uden indberetning. Er de ikke selvstændige i virkeligheden men er arbejdet lønmodtager eller freelance honorar type - så er drt ikke lovligt

Er det honorar fakturer de som CPR personer og det CVR der betaler honorar har ALTID pligt til at indberette det til skat, ellers er der bøde og meget andet, det er nemlig sorte penge så i skats øjne

Her om pligten forklaret http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

og her hvordan man indberetter - det er let nok 

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

En virksomed må aldrig betale alm arbejde eller ydelse udført at CPR uden skatteindberetning 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)