Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Backup af din WordPress side eller webshop? (Markedsanalyse)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg pønser lidt på at lave en ekstern backup service til de som har WordPress websites eller webshops.

Det tekniske koncept er på plads - men jeg er interesseret i at vide om du (eller nogen du kender) kunne have et behov for at sikre din online forretning?

Målgruppen er primært (men ikke begrænset til) de som har valgt lavpris-hosting med ringe/ingen mulighed for umiddelbar genetablering fra backup.

Planen er at tilbyde henholdsvis database-, website- eller en kombineret backup løsning med mulighed for at vælge interval og retention (hvor lang tid backup skal gemmes).

Jeg håber på lidt positiv feedback.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger R1Soft til min backup, kræver du har egen server :)

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne godt have interesse i det, men det kommer helt an på prisen. Vil det inkludere du installere den back up hvis man mister sit hjemmeside og vil du tage back up dagligt og gemme dem separat (Eller den overskriver den gamle?)

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Jeg bruger R1Soft til min backup, kræver du har egen server :)

Bruger du også R1Soft på samme server som du tager backup af? I så fald er du lige vidt, og så er sådan en tjeneste jo også relevant for dig 😉

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Allerød
Tilmeldt 17. Feb 15
Indlæg ialt: 89
Fra  Spam Buster Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej til en server i Holland :)

Spam Buster Email hosting med spamfilter der virker!

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

opsvinget.dk:

Kunne godt have interesse i det, men det kommer helt an på prisen. Vil det inkludere du installere den back up hvis man mister sit hjemmeside og vil du tage back up dagligt og gemme dem separat (Eller den overskriver den gamle?)

Pris er jo naturligvis altid en faktor og jeg har endnu ikke fundet et prisleje. 

Ideen er at du ville vælge et interval og en periode det skulle gemmes i. Eksempelvis kunne du bede om en backup der køres en gang dagligt og gemmes i en uge. Så vil du kontinuerligt have separate backups for de seneste 7 dage. 

Jeg overvejer en form for "Disaster Recovery" service som enten skal inkluderes i abonnementet eller som en engangsydelse. Så vil du, i tilfælde af at dit site går ned, kunne bestille genetablering af dit site fra en af dine backups. 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Storm:
Jeg overvejer en form for "Disaster Recovery" service som enten skal inkluderes i abonnementet eller som en engangsydelse. Så vil du, i tilfælde af at dit site går ned, kunne bestille genetablering af dit site fra en af dine backups. 

Hejsa

Jeg er ikke lige i markedet for sådan en løsning (jeg har mit eget team der sørger for backups), men det er sikkert en god idé !

Jeg tror det er en rigtigt god idé at inkluderer denne ydelse, uden den kommer du hurtigt til at konkurrerer med mange af de backup plugins der allerede ligger til wordpress, og der bliver det nok svært at finde en "holdbar" forretningsmodel.

Er anden ydelse/service der (desværre) er meget relevant er også løbende test af at du rent faktisk kan restore fra Backup'en (det hele er med osv) - jeg kender til flere tilfælde hvor man møjsommeligt har taget backups, men hvor man så ikke - af forskellige årsager ikke har kunnet lave en restore Skype-Crying. Dette er vigtigt for dine kunder (selvom de jo nok mener at det er en selvfølge), og det er også altafgørende for dig - du skulle jo nødig ende i en situation hvor du ikke kan lave en restore på baggrund af den backup som dine kunder har betalt dig for at tage.

Anyway, så god vind med projektet

//Morten

Tilmeldt 13. Aug 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan,

Nu vil jeg ikke "skyde dit koncept ned", men det følgende er blot til information og jeg vil gerne skynde mig at sige at jeg synes at det er en rigtig god idé - specielt for webshops i eks. prestashop o.lign.

Jeg ved ikke om du er klar over det, men der er flere gratis tilgængelige plugins til WordPress som automatisk og løbende kan tage backup af både database, indhold mv. (Ved nogle ligger den både en "kopi" på serveren, samt et online link) - men ved andre platforme såsom prestashop, magento, wix osv. kan idéen være virkelig god.

Det er naturligvis ikke alle som får taget sig sammen til at installere backup plugins og opsætte de nødvendige indstillinger, så for disse vil dit koncept jo være helt kanon!

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger one.com som er en af disse meget billige udbydere, fordi min hjemmeside er ikke så krævende. En dag kom jeg til at slette wordpress-mappen via ftp ved en fejl (jeg var ved at rive alt håret af mig selv) - men heldigvis havde one.com en backup - og ca. en time senere var alt online og fint igen. Så umiddelbart er det ikke noget jeg ville have brug for, desværre :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:

Jeg tror det er en rigtigt god idé at inkluderer denne ydelse, uden den kommer du hurtigt til at konkurrerer med mange af de backup plugins der allerede ligger til wordpress, og der bliver det nok svært at finde en "holdbar" forretningsmodel.

Tak for input. 

Min oplevelse er at rigtig mange har en falsk sikkerhed i alle disse backup plugins, for enten glemmer man at tage backuppen eller også glemmer man at lave en offsite backup af sine backups. 

Morten Hjorth Nielsen:
Er anden ydelse/service der (desværre) er meget relevant er også løbende test af at du rent faktisk kan restore fra Backup'en (det hele er med osv) - jeg kender til flere tilfælde hvor man møjsommeligt har taget backups, men hvor man så ikke - af forskellige årsager ikke har kunnet lave en restore Skype-Crying. Dette er vigtigt for dine kunder (selvom de jo nok mener at det er en selvfølge), og det er også altafgørende for dig - du skulle jo nødig ende i en situation hvor du ikke kan lave en restore på baggrund af den backup som dine kunder har betalt dig for at tage.

En ting som jeg har bemærket med mange af de her forskellige backups og backup script er faktisk at det tekniske fundament er virkeligt dårligt. Jeg har set eksempler på ZIP filer med mærkelige XML exports som ikke virkede pga. manglende kompabilitet med de eksisterende/opdaterede plugins eller slet og ret ingen data (fra databasen) men kun selve CMS'et.

Så det er klart at hvis man skal kunne opfylde det behov, så skal man selvfølgelig have taget backup af noget som kan garantere en eventuel genetablering.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)