Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyoprettet hjemmeside - hvordan får man links?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Din jordemoder Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er startet som selvstændig jordemoder, og har arbejdet hårdt på min hjemmeside, som blev udgivet for to dage siden. Jeg har vist nok forstået det, således at for at jeg skal komme frem på Google så kræver det at en masse linker til min hjemmeside. Men hvorfor kan man ikke finde min hjemmeside, når man søger på den helt specifikt. 

Min hjemmeside hedder http://www.dengodebarsel.dk

Derudover har jeg har oprettet en facebook side http://www.facebook.com/dengodebarsel som folk flittigt liker og deler.

Men hvordan er det lige at jeg skal for disse links, når jeg ikke på nuværende tidspunkt har nogle samarbejdspartnere.

Jeg håber at I har nogle god og nemme fif til mig.

Rigtig god dag,

Hilsen,

Sonja

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sonja

En ide kunne være at tilbyde gratis gæsteblog indlæg på diverse relevant blogs. Dette ville du tit kunne gøre i bytte for et link til din hjemmeside :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Nov 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sonja

Linkbuilding er langt fra det eneste du skal tænke over.. Derudover skal du være opmærksom på at der jo selvfølgelig er rift om pladserne på google, så det vil, unægteligt tage tid.. Du skal først og fremmest ha indekseret dine sider (det kan du gøre under webmaster tools hos google). Du skal også være opmærksom på at hvis A linker til dig, og du linker tilbage ser google det som at I er venner, og dermed giver det intet resultat. Derimod kan det, hvis der er mange af denne slags, faktisk give en negativ rating på google. 

Du skal også huske at skrive dine meta descriptions, på både sider og billeder. Husk at det skal være relevant tekst og ikke bare stikord (google er ikke dum).. :) 

Adwords er ofte et godt alternativ, men vil ikke påvirke den organiske søgning direkte. Dvs. den påvirker altså kun i det omfang at folk efter at have set din annonce søger på dig, når du ikke længere har adwords.. Men vil meget gerne anbefale adwords, som en rigtig god start til at udbrede kendskabet til dine kommende kunder.. 

SEO er et stort stort område, og ovenstående er kun en lille, omend vigtig, del af det hele.. Derudover skal du også vide at SEO aldrig bliver færdigt.. Det er en on-going proces.. 

Har du tænkt på at lave en brochure som du kan dele ud, måske til forskellige lægepraksisser i området eller lign.? Du er velkommen til at skrive en privat besked herinde, hvis du vil have sådan en, så finder vi en passende pris.. :)
Derudover vil jeg meget gerne hjælpe dig yderligere med din SEO, hvis det skulle have interesse.. 

Rigtig meget held og lykke med det hele.. :)

Hilsen Gry

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sonja.

Henrik Bondtofte skrev dette indlæg den anden dag: de første hurtige links til dit nye website. Det kan måske hjælpe dig lidt :-).

Ellers er seo-lex af Thomas Rosenstand og linkbuilding bogen af Henrik Bondtofte guld værd, hvis du vil lære mere om emnet.

Rigtig god dag til dig også.

Mvh Thomas Bonderup.

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

lightminded:
Du skal først og fremmest ha indekseret dine sider (det kan du gøre under webmaster tools hos google).

Et enkelt link så Google kommer til at kende til siden er nok. Det er i det oprindelige opslag, så nu skal Google's crawler bare lige forbi. Indeksering tager stadig sin tid.

lightminded:
Du skal også være opmærksom på at hvis A linker til dig, og du linker tilbage ser google det som at I er venner, og dermed giver det intet resultat.

Eh, det er vist lidt for sort hvidt. Der er flere herinde der bruger deres Amino signatur til at linke til blogs og andre diverse sider. Nogen af de linker tilbage til Amino derfra på den ene eller anden måde. Det betyder ikke at linksne er uden værdi.

Det du tænker på, er vel linkbytte hvor folk linker til hinanden for at manipulere Google. Dét er skadeligt, men relevant link fra A til B og tilbage til A fra B er ikke skadeligt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Links er altid godt, og nu har du i hvert fald det første her ovenover.

Glem alt om linkbuildingbogen til at starte med, det er langt mere basale ting du skal have på plads.

Husk på at folk kun finder din hjemmeside, hvis den er relevant for det de søger efter. Lad os antage at ingen søger efter "den gode barsel". Du skal altså have identificeret hvad dine potentielle kunder søger efter.

Et hurtigt kig på din hjemmeside tyder på at en målgruppe er kvinder som har problemer med at amme deres børn. Hvis du gerne vil findes af disse mødre, så er du nødt til at målrette en side på dit website mod dem. Det har du forsøgt at gøre her:

http://dengodebarsel.dk/amning.html

Her skal du dog være opmærksom på et par ting:

1) Typisk vil disse kvinder nok søge på "ammeprroblemer" eller lignende ord. De har et problem, og ved ikke endnu at de har behov for ammehjælp. Derfor skal din side nok hedde "Ammeproblemer" i stedet for "ammehjælp" (i generelle termer, det kan være at eksemplet ikke passer her)

2) Din sidetitel (kan kun ses på fanebladet i browseren - det er ikke din overskrift) er "DEN GODE BARSEL" ligesom din forside. Det gør det svært for Google at finde ud af at siden handler om ammeproblemer. "

3) Ammeproblemer er ikke nævnt direkte noget sted på siden, det bør det.

Sådan er der en masse små ting som alle hiver dig lidt ned. Herefter drejer det sig om at få nogle links, og der vil jeg gætte på at de bedste du kan få er ved at lave gæsteartikler til andre graviditetsblogs om hvad man kan gøre som nybagt mor hvis man har ammeproblemer. Ud over at det kan give dig et link tilbage til din hjemmeside, etablerer det dig også i markedet som en ekspert.

Benyt dig eventuelt af de mange SEO udbydere som tilbyder en gratis rapport over hvad der kan forbedres på din hjemmeside. Det er oftest gratis og vil være et godt første skridt på vejen.

Se eksempelvis:

http://www.in-mediaweb.dk/

http://www.firstseo.dk/gratis-seo-analyse/

De tilbyder begge at du kan få en gennemgang af din hjemmeside helt gratis (selvfølgelig i håb om at de kan sælge dig noget senere).

Held og lykke med det.

Tilmeldt 18. Aug 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Din jordemoder Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres svar!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)