Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beregner jeg skat af mine produkter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Singapore
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Manoanim Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg bruger woocommerce og saelger til hele verden, saa vidt jeg kunne forstaa paa revisoren saa skulle folk have beregnet skat paa de produkter de koeber afhaengigt af hvor i verden de befinder sig. Jeg saelger/kommer til at saelge digitale produkter til animatorer men er i tvivl om hvordan jeg saetter det op. Jeg gaar ud fra min hjemmeside skal vide hvor kunden kommer fra foer den kan give den faerdige pris? Nogen der har siddet i samme situation? 

Mange tak, 

Venlig hilsen, 

Kasper Larsson

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt en special opgave at opsætte hjemmesiden for JA den skal kende landet som den private køber befinder sig i, og reelt kunne være sikker på det. 

Så skal bogføringen jo også være sådan, at selve prisen uden moms, tillægges moms% fra købers land ved beregning af total, og du skal via skat.dk tilmelde dig nonstopshop moms - så du klarer momsregistreringen i alle EU landene i et tag.

Selve det at beregne moms automatisk ud fra en dropliste af lande, er let for en programmør, kan også ligge i excel i baggrund let nok og dermed hente moms% fra dropliste svarende til landet (lopslag funktion hvis vi holder excel sammenhænget men kan programmeres direkte i websiden)

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html som fortæller meget mere

Selve din skat er bare som altid, regnskab og skat af overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Singapore
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Manoanim Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Skulle det gaa hen og ske en kunde koeber fra et land jeg endnu ikke har sat op til at blive beregnet moms af saa vil jeg jo stadig gerne have salget og manuelt fratraekke momsen, er det lovligt? Altsaa i princippet lade folk fra ikke registreret lande undgaa momsen, 

og kan jeg i princippet bare sige alle mine priser er inklusiv moms saa naar den beregner prisen er det egentlig bare mig der taber lidt penge? eller det maaske derfor man saelger ting til eks moms saa kunden fra starten ved det vil blive Tilbage?

Rigtig mange tak for dit svar John! Jeg var inde paa din side hvor forklaringen var rigtig god, 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Larsson:
Altsaa i princippet lade folk fra ikke registreret lande undgaa momsen
ved ikke om jeg forstod dig men - der skal afregnes det lokale lands moms ved hver privathandel og det kan du jo ikke uden at kende landet=

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)