Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GOOGLE BLACKLIST: Dette website er muligvis blevet hacket.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har forsøgt at finde lignende tilfælde her inde på foraet, men kunne ikke finde et tilfælde præcis som mit. Så nu vil jeg lige forklare jer situationen, ellers må i lige linke mig til en tråd jeg eventuelt har overset.

Jeg er webadministrator for dlcs.dk, som er lavet i WP, og har været det i et par år. Forleden så jeg, at vores kontaktformular (gravity forms) blev hacket, da vi fik 5-10 mærkelige spam mails ind. Surftown, som hjemmesiden er hostet hos, skrev også en mail til mig, at siden muligvis var blevet hacket. Efterfølgende tjekkede jeg, om der eventuelt var indsat skjulte links rundt på siden, eller om siden blev viderestillet til en anden, når man forsøgte at gå ind på den - men hjemmesiden er fuldt ud funktionel stadigvæk, og så vidt jeg kan se, er der ingen problemer. Ydermere, har jeg anvendt wordfence, som fandt og reparerer de inficerede filer.

På trods af det, har google valgt at indikere offentligt: "Dette website er muligvis blevet hacket," så det er synligt for alle, som finder dlcs gennem google. Dette er selvfølgelig et problem, da siden mister sin troværdighed, på trods af, at den ikke er hackede længere, og jeg kan også se, at besøgstallet er faldet de efterfølgende dage. 

Google tilbyder, at man anvender deres Search Console, hvor man kan blive fjernet fra deres blacklist igen, hvis siden ikke længere er "smittet". Dette havde jeg dog intet held med, og efter at have forsøgt med tre forskellige metoder, gav Search Console bare en meddelse om, at bekæftigelsen var mislykkes. 

Så nu må jeg indrømme, at jeg ikke har flere mulige løsninger, og det virker ikke til, at man kan kontakte google, og bede dem om, at fjerne meddelelsen: "Dette website er muligvis blevet hacket?" For jo længere tid denne meddelse står skrevet, jo lavere bliver besøgstallet.

Så mit spørgsmål er, om der er andre der har været i samme situation, og hvis ja, hvordan problemet så blev løst?

Morten Bæk

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har checket en del WP der var hackede, og selvom du mener at have fjernet noget kan der stadig være andre huller. 

Hvis du vil have et hurtigt check kan du kontakte mig på stiginshanghai@gmail.com

Da jeg som sagt har kigget på en del efterhånden har jeg selv udviklet et lille scanner værktøj hvormed jeg normalt hurtigt kan finde uregelmæssigheder i WP. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar stiginshanghai,

men jeg tror umiddelbart jeg fik renset den selv. Der er dog stadig en indikation i søge resultatet: Dette website er muligvis blevet hacket. Ved du hvor lang tid der kan gå, før google fjerne den linie igen?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

jeg har været udsat for det samme for én af mine kunder, du skal kontakte google support,
deres "maskineri" algoritmer og alt andet de har, kan også feje, så få deres tekninske afdeling til at kigge på dette. (manuelt)

I mit tilfælde var der også scannet, tjekket osv. osv. og det hele endte op i at
jeg fakttisk fik en mail fra google, hvor de beklagede fejlen, idet de heller intet kunne finde.
hverken med avanceret analyseværktøjer ej heller manuel gennemtjek.

Så mit bedste råd, kontakt google Support, få en dansker på til at hjælpe dig,
det her er der ingen eksterne eksperter der kan hjælpe dig med.

Du er velkommen til at kontakte mig på 31 16 39 30 hvis du har yderligere spørgsmål.

Mvh. Per

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din svar Per,

Jeg må indrømme, at jeg pludselig følte mig som "Palle alene i verden," efter at have forsøgt med alt hvad jeg kunne finde af løsninger :)

Jeg tager dit råd, og forsøger mig med en dansk supporter :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre,

Jeg fik en meget kompetent én til at afhjælpe min (kundes)
problem, og han hed Christopher Jensen - de måtte mauelt overrule 
googles maskineri, så kunden atter kunne købe sine adwords.

Det var egentlig derved at vi blev opmærksomme på fejlen.

Det tog ca. 1 lille uges tid og mailen frem og tilbage også med min hosting
dem havde vi også indover - men i sidste ende var det altså galt hos "GOOGLE"

Held og lykke med det - det skal nok blive løst.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Bæk:
Dette er selvfølgelig et problem, da siden mister sin troværdighed, på trods af, at den ikke er hackede længere, og jeg kan også se, at besøgstallet er faldet de efterfølgende dage. 

Hej.

Dit site er inficeret.

Se en online skanning af dit site hos det anerkendte scanner-website Sucuri:

https://sitecheck.sucuri.net/results/dlcs.dk

Du skal have fjernet infektionen, inden du beder Google om at fjerne advarslen.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, det er jo netop det der er sagens kerne,

der er scannet og diverse andre ting, denne medddelse stod også ved 
mig dengang, det kan du ikke gøre noget som helst ved, andet end tage fat
i GOOGLE og forklare dem problemet.

Så selvfølgelig kan man få google til at afhjælpe noget, som opstår hos dem selv.

De er jo også interesseret i at Adwords kan køre på sitet ikke, det er jo dér de skal tjene 
deres penge.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Problemet ligger ikke hos Google. Det er dit site, der er inficeret. Du bør få det renset.

Google renser ikke hjemmesider for infektioner. Opgaven ligger hos hjemmesideejeren.

Kan du ikke selv rense det, så bør du overveje at få en professionel til at hjælpe. Eventuelt hostingudbyderen, hvis de har en backup fra før sitet blev kompromiteret.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stødt på et lignende problem før.

Kan du vise/sende indholdet af din .htaccess fil samt index.php?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)