Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtagelse af varerprøve uden et CVR?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 7. Oct 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke et CVR nummer endnu, da jeg er i "skal-jeg-hoppe-ud-i-det fasen", og er i fuld gang med at undersøge diverse ting og sager.

Nu har jeg så fået kontakt til en leverandør, som gerne vil sende mig en gratis varerprøve.

Men hvordan kan jeg gøre det bedst muligt?

Kan jeg godt få tilsendt en varerprøve som privatperson, eller bliver det meget dyrt?

Det drejer sig kun om et par få stykker tøj, så det er ikke noget der vejer eller fylder meget.

Leverandøren spørger efter min express account hos DHL.. Det han man vel kun som erhvervsdrivende, ikk?

Hvad kan I anbefale?

Jeg håber på hurtige svar, da jeg gerne vil melde tilbage hurtigst muligt til leverandøren..

På forhånd tak

//Carina

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 50
Fra  TEKSTIL-TRYK.DK A/S Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carina

Jeg er sikker på at du fint kan få tilsendt varerprøver uden et CVR. Men hvis du tænker på gratis varerprøver kan det nok godt komme til at knibe som privat person. Nu sender vi mange prøver ud, og der er forskel på om kunder mener en gratis varerprøve eller de mener en man betaler for.

Men hvis det er en privat person, skal vi have betaling uanset hvad, og så kan vi godt sende penge retur når vi har tøjet retur igen, (hvis det altså er en lager varer)

Express account hos DHL, det ved jeg heller ikke hvad er, vi bruger GLS til alt, så det kan ikke være en nødvendighed at have DHL express account.

Det er intet problem at drive det som privat i opstartsfasen, du skal dog nok forvente at de fleste firmaer vil have betaling for tingene inden levering hvis det er privat, men det skulle det jo helller ikke være nogen problemer i, hvis man har rent mel i posen.

Held og lykke med det. 

T-shirts med DTG print - Samt digital printproduktion til print af flyers, visitkort, postkort, plakater, klistermærker, gulvfolie og m.m.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Carina Hansen:

Jeg har ikke et CVR nummer endnu, da jeg er i "skal-jeg-hoppe-ud-i-det fasen", og er i fuld gang med at undersøge diverse ting og sager.

Nu har jeg så fået kontakt til en leverandør, som gerne vil sende mig en gratis varerprøve.

hvis vi taler om fra uden for EU - så skal du også for en vareprøve, være importregistret i CVR da det er erhvervsmæssig import, ellers kan du risikere den stoppes i told. Det betyder ikke det garanteret går galt hvis du får den sendt med en regning til privat, men hvis der står sample without commercial value - så skriger den jo erhverv.

Fortoldning skal ske til prøvens værdi uanset betaling, med mindre den som vareprøve ikke er egnet til videresalg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)