Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af ideer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil høre om nogen har erfaring med hvordan jeg beskytter mine ider, at de ikke bliver "hapset" da mine ider ikke er noget jeg selv har teknisk nok viden til, og derfor nød til at søge ekspert bistand..

mine idder er inde for App, jeg har kontakt med en ung fyr der har arb med app. de sidste 5 år, jeg  overodnet skitseret over for ham mine ideer uden at gå i detaljer hans  vurdering af ideen var mulig og gode , han har så bedt at få en lidt mere detaljeret indblik på skrift så han har mulighed for at lave en demo /Idee forslag til mig.  

HVORDAN SKAL JEG TAKLE DET? OG BESKYYET MIN IDEER?

Håber nogen kan kommemed deres erfaringer el.viden.

På forhånd tak.

vh.AndresP.

 o

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et link til en hemmeligholdelsesaftale, som er god i mange tilfælde. Men derudover er der mig bekendt vist ikke så meget andet man kan gøre.

https://startvaekst.virk.dk/drift/vaerktoejer-til-drift/kommercielle-kontrakter/hemmeligholdelsesaftale

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kontakte en advokat eller måske et væksthus, og her skal du få udformet en hemmeligholdelsesaftale, som ham, du samarbejder med, skal underskrive, inden du fortæller ham alle detaljerne. Derudover er det en god ide at sikre dig bevis for, at informationerne om ideen kommer fra dig.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. tak for rådne .. hurtig respons. super!! tak David og Rikke.

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 

lige takke for linkene du gav mig. meget brugbare og lige til at printe, steder så jeg det kunne  koste op til 450kr at få sendt sammen klausuler til print..

at ku gøre det uden omkostninger er den første fortjeneste.. s

TAK..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil påstå, at 9 ud af 10 NDA udformet ud fra standard downloads er tl at kassere hvis man ender i retten. De vil generelt være alt for generelle og indeholde huller - hvilket så også gør, at en investor eller udvikler, skal være meget tilbageholdende, da det jo kan låse helt i fohold til noget der måske ligner lidt samme ide - for altid

Jeg er enig i NDA bør udformes, og mener så det skal være via jurist men vigtigst er, at finde en samarbejds"partner" som man føler tillid til med mavefornemmelsen, og som har en vis track record for ærlighed - for det ender oftest med at være det springende punkt

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

TAK. for de gode råd og hvor jeg skal være varsom.

takker.. brugbart..

Andres

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)