Højesteret har igen ved afgørelse den 14. august 2015 slået fast, at et brev til en lejer med betalingspåkrav eller ophævelse af lejemålet, som udlejer har adresseret korrekt og sendt både som almindelig og anbefalet post, som udgangspunkt må anses for at være kommet frem til lejeren den dag, hvor brevet og meddelelsen om det anbefalede brev ved normal postbesørgelse er afleveret på adressen, herunder i brevkasse, dvs. sædvanligvis dagen efter afsendelsen (udskriv track og trace), og at dette gælder, uanset at lejer undlader at afhente det anbefalede brev på posthuset. Bemærk dog det fraviges, f.eks. hvis postbesørgelsen ikke er normal, eller hvis udlejeren ved eller burde vide, at særlige forhold hos lejeren såsom bortrejse eller hospitalsindlæggelse kan bevirke, at han ikke ser posten. |
Hvis du udlejer ejendom
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)