Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online køb og salg af virtuelle produkter - Tid til CVR

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En kammerat og jeg har i den seneste måned købt og salg virtuelle produkter i diverse spil, som der er et market for (Hvilket er fuldt lovligt).

Vores omsætning er nu oppe over det punkt hvor, så vidt jeg har forstået, vi skal momsregistreres, da omsætningen er tæt på/er over 50.000kr.

Men jeg må være ligefrem og sige, at jeg ikke har særlig meget forstand på hverken moms, skat, og slet ikke virksomhedstyper og deres forlemper og ulemper i vores situation.

Det er ikke et fuldtidsjob, men noget vi laver i fritiden. Indtil videre har vi kørt et simpelt regnskab i Excel, hvis nu vi skulle fremvise det på et tidspunkt. Overskuddet er der, helt klart, men vi vil gerne holde os til reglementet, og finde ud af hvad vores næste skridt er.

Idéen er i nær fremtid at sætte en hjemmeside op til at køre salget. Lige pt køre vi salg over Facebook i relevante grupper.

Så spørgsmålet med hele tråden..

Hvad skal vi være opmærksomme på?

Hvad for en slags firma burde vi oprette?

Hvordan fungerer beskatning, og løn til mig selv og ham? (Førhen har vi trukket en smule ud til os selv hvis vi manglede noget, og har ellers bare reinvesteret overskuddet i flere produkter)

Jeg er ikke sikker på hvilke spørgsmål der skal stilles for at få de svar vi mangler, men det her er da en start. Hvis der mangler noget information, sig endelig til. Håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

I bør momsregistres hurtigt - Man skal registrere når det er åbenlyst at man kommer over 50.000 i salg på 12 mdr frem og tilbage og skat har ikke megen tolerance for overskridelse, så man kommer let af med moms af de første 50.000 hvis man ikke registrer når det er klart man vil komme over. Denne tråd taler om denne lave tolerance http://www.amino.dk/forums/t/258096.aspx#1636308 og det er gennemgået i tråden om krav om momsregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

Du skriver Vi og så er der to muligheder I/S eller selskab (IVS eller ApS). I/S er personlig virksomhed - selskaber er selvstændige juridiske enheder. Der kan være store fordele og/eller ulemper ud fra mange kriterier - men læs forskelle/fordele/ulemper her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Jeg vil godt vove at anbefale min letlæste E-bøger i forhold til henholdsvis I/S DETTE LINK eller IVS DETTE LINK . Begge gennemgår stiftelse, super vigtige ejeraftaler, og huskeliter for en masse af det, som mange ofte glemmer, og som giver mange problemer eller udgifter siden.

god vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)