Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printer til at printe mine plakater

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Fra  KunstnerKram Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

 

Jeg står i den situation, at jeg skal ud og investere i en printer til mit lille plakat firma. Jeg har kigget lidt, men synes det er svært at finde noget.

Jeg har dog en ting, som jeg ikke kan finde oplysninger om på nogen printer overhovedet. Kan nogle (af de mellem store ) printe på tykkere papir end 80 gr ? Det er meget vigtigt for mig.

 

Ellers ved jeg heller ikke det er nødvendigt med en laser. Det er jeg blevet anbefalet. Ellers skal den kunne tage op til A3.

Jeg har ikke rigtig besluttet hvor meget jeg vil slippe.

Er der nogen der har erfaringer ?

 

VH Hanne 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Hej Hanne,

Hvis du vil lave plakater som ser professionelle ud i kvaliteten, så vil jeg ikke anbefale dig en laserprinter. Der skal du efter min mening, og 22 år erfaring inden for branchen, kigge på en inkjet-printer i stedet for.

Jo, laserprinteren er billigere set på print pr side, men som du selv skriver er den begrænset omkring papirtykkelsen, men også at en laserprinter over A3-formatet er sIndsygt dyr. Og tro mig, hvis du først selv begynder at printe plakater i A3-format, så går det ikke længe før der er kunder som spørger om et format større end det. I MediaMouse har vi kunder som dropshipper hos os - det vil sige at de sender bestillingen til os og vi så printer plakaterne og sender direkte til deres slutkunder med vores kunde som afsender - og vi har 5 store storformat-printere til denne typer opgave. 3 af dem kan køre et format i en størrelse på lidt over 130 på den smalle led. Og  det skulle man tro var rigeligt, men nej. Vi har nu dropshipping kunder som spørger efter plakater på over 150cm i bredden, så dem kører vi nu i nogen af vores andre maskiner. 

Så lad være med at regne med at du kun kommer til at køre A3-formatet. Og derved er en laserprinter ude af billedet. Endvidere kan en inkjet-printer også levere en højere printkvalitet end en laserprinter kan - men den er til gengæld også en del langsommere.

Jeg vil anbefale dig at starte ud i den billige ende af printere - men dog ikke den helt billige. Prøve at kigge på sådan noget som Epson Stylus serierne. De findes i en lang række modeller til forskellige formater og volume. De starter ved et prisleje på omkring en 4000 kr og opefter alt efter formatet.

Det du skal være opmærksom på er at disse printere spiser noget blæk og det er ikke helt billigt. Og de er også ret kræsne omkring papiret. Men når det så er sagt så er det en god type printer at starte ud med, da de laver et rigtig flot print. 

Får du større volume, så skal du til at kigge på en rigtigt produktionsprinter som er mindre kræsen omkring papiret og billigere på blækken. Men så er du også oppe i et helt andet prisleje hvor der så skal sælges rigtig mange plakater før den tjener sig ind. 

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte for et par år siden en brugt Canon Pro9000 printer, som kan printe A3+. Printpatronerne var 'hackede', så man kan fylde farve på selv - og der fulgte flere dunke og udstyr med. Man kan også købe desiderede opfyldningsvenlige printpatroner på ebay + ink. Den kan uden problemer spise 160g/m2.

Jeg har fundet et par annoncer til dig på dba.dk

http://www.dba.dk/fotoprinter-canon-pixma-pro/id-1017741024/

http://www.dba.dk/fotoprinter-canon-pixma-pro/id-1017275056/

http://www.dba.dk/canon-pro-9500/id-1016897327/

http://www.dba.dk/storformatsprinter-m-eks/id-1016803976/

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 8. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Fra  KunstnerKram Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tusind tak for det meget fine svar, som jeg har brugt min aften på at tygge mig igennem og Google printere. Jeg har virkelig brug for hjælp. da jeg virkelig har brug for en og virkelig ikke ved meget om det. Du lyder til at have styr på det. Så tak for det. Lige lidt mere info om mit projekt:

Jeg ved godt at jeg/man ikke kun sælger op til A3, men det er størrelsen jeg sælger mest af nu. Min idé var at have en god printer herhjemme til de fleste ordrer og så få printet storformaterne ude i byen. Her mener jeg A1, A2 og A0. Jeg er for nylig flyttet til Slagelse og her er der bare intet udover to steder, hvor jeg hver gang skal betale et opstartsbeløb bare for at få en A4. Og så ville det være dejligt for mig at jeg kan sende ordrerne med det samme uden at være afhængig af andre. Der hvor jeg påtænker mig at mig at få den printet i storformat, har lukket igen, inden jeg nogensinde får fri for arbejde. Minus fredag, hvor jeg har tidligt fri. Så det vil sige jeg kun kan printe om fredagen. Det er under al kritik, hvis en kunde bestiller en plakat om lørdagen.

Lige nu har jeg faktisk ingen printer. Så det står virkelig sløjt til. Jeg skal lige Google mere på den slags du anbefaler, da jeg ikke rigtig har kunnet finde noget i en fysisk butik.

Jeg har kigget på den her http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/printer-scanner/EPSWF7620/epson-workforce-printer-wf-7620dtwf#tab-more-info

Hvad siger du til den ? Jeg ville egentlig godt have pro udgaven, men den printer ikke A3.

 

Tak igen. Jeg påskønner det. VH Hanne

Tilmeldt 8. Mar 15
Indlæg ialt: 24
Fra  KunstnerKram Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Mange tak for din respons. Jeg kigger på dine links i morgen. Men jeg kunne ikke forestille mig at købe en brugt. Jeg ved egentlig ikke hvorfor. Men jeg kigger og bliver måske inspireret.

 

VH Hanne

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hannah

Jeg har lige kigget på dender Epson - og den ser ret lækker ud Smile Men jeg ville lige spørge Elgiganten, om den kan tage A3 eller A3+ - der står lidt forskelligt forskellige steder. Og derudover skal du også spørge om hvor tykt papir den kan klare. Det er jo en lidt mere avanceret maskine, så tingene kan hurtigt sætte sig fast. Men det er lækkert, at den også har en A3-scanner OG kan tilsluttes trådløst(!) Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - en ting du skal være opmærksom på er, at Epson kun har fire farver (CMYK) hvor den Canon jeg har, har otte farver - som skulle give en bedre farvegengivelse. Så hvis du vil starte et firma, som printer kunst ud, så ville jeg helt sikkert vælge en printer, der har otte farver.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - Epson har skam også printere med mere end 4 farver :-)
Det er kun deres helt små "kontorprintere" som kun har 4 farver.

To af vores Epson-printere har 8 farver - CMYK + LysC + LysM + LysSort + LysLysSort.
Så de laver rigtig flotte billeder, også når det er sort/hvide billeder.

Men jeg vil også sige at til kunst skal man, hvis man virkelig vil ofre penge på gear til det, vælge en printer med CMYK + Orange og Grøn eller CMYK + Blå og Rød.
De har et bredere farvespektrum og derved kan gengive farver som man aldrig vil kunne lave med normal CMYK.

Men igen, vi er ude i det nørdede niveau - og også printere som ikke er hvad jeg vil kalde entry-modeller. Det giver en hvid volume for at tjene penge hjem på så dyre printere.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har du helt ret i :-)
Den er slet ikke egnet til at lave professionelle plakater på. Det er en printer til hjemmekontoret.

/Jesper

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)