Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af værelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg overvejer at købe et hus, med henblik på at leje værelser ud og i den forbindelse ønsker jeg lidt hjælp.

Ejendommen er beliggende nær ca. 3 km fra Århus C.

Det er meningen der skal være flere lejemål, og værelserne er mellem 12 og 15 kvm. Men hvad kan jeg tage i husleje for et værelse af denne størrelse.

Det er incl.vand, varme, el, internet, tv, licens, depotrum ca. 5kvm, 38 kvm fællesrum (incl.køkken og badeværelse), vask/tummel, frit afbenyttelse af lækker have ca. 450 kvm.

Jeg har forsøgt at læse flere sider på nettet, men kan simpelthen ikke finde et konkret eksempel. Jeg vil ikke risikere en sag eller på nogen måde snyde nogen.

På forhånd tak for svar og god lørdag aften.

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal huske at tjekke, om du kan omdanne huset fra enfamilieshus til værelsesudlejning. Tag fat i kommunen herom.

Ejere af et enkelt ejendom til udlejning kan høre huslejenævnet for huslejeniveauet forud for udlejning - men den regel tror jeg ikke, at du kan benytte.

Jeg vil i stedet taget fat i Grundejerforeningen i Århus og høre, hvad de tror er acceptabel leje. I modsætning til udtalelse fra Huslejenævnet er sidstnævnte dog kun vejledende.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)