Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser indløser på skift af hosting?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er nybegynder i webshopverden, så bær over med mig, hvis spørgsmålet ikke giver mening. I må også gerne præcisere, hvorfor det ikke giver mening, hvis det er tilfældet. :)

Lad os sige shop A er gammel og ligger på hosting A - jeg vil derfor lave en tidssvarende shop B og lægge den på hosting B. Når shop B på hosting B er udviklet opretter jeg gateway og peger på indløsningsaftale for shop A (som derefter lukkes). Jeg redelegerer derefter domænenavn - så shoppen vil jo være identisk. Samme navn, samme ejer, samme produkter, omsætning, etc - det er kun hosting og funktionalitet / design, der er ændret.  

Findes der nogen konflikt her? Især tænker jeg på, om indløsningsaftalen stadig vil gælde. (det skal siges, at spørgsmålet er hypotetisk)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt er det ikke noget problem, tingene er de samme bare infrastruktur der skifter, selvfølgelig hvis du gemmer kort oplysninger i din shop også har du noget med PCI compliance som du skal følge, men ellers er det generelt fint :-)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle ikke være noget problem. -Men hvorfor have to ens webhsops?
det vil give en masse bøvl hver gang du retter på den ene, så skal du også på den anden jo.

Det JEG ville gøre var at lave Webshop B, som du gerne vil have. Om du bruger Hosting A eller B er underordnet, da du kun behøver ét webhotel.
Derefter lukker du Webshop A's webhotel, og har det kun stående som domæne - Men med en ubetinget videre stilling.