Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til brud på kontrakt søges!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra dig, Kevin, om der i din kontrakt ordret står om du har KØBT eller MODTAGET kapitalandelene.
ja det er afgørende om han har købt anparterne som sådan og det er vel ikke specielt hvad der står i kontrakten. Købet skal jo være dokumenteret ved en handel af en art - og noteret i selskabets aktiebog samt i det offentlige ejerregister. Det er den dokumentation der afgør, om trådstarter faktisk ejer en andel eller ikke ejer en andel og dermed har skat af gevinst/tab

Det er ikke afgørende hvad der står i en eller anden kontrakt i den sammen - kun om de faktisk er købt og betalt - på den ene eller anden måde - kontant eller via optagelse af lån - men er anparterne købt og registreret eller ikke - lyder meget uklart

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar! Jeg har sendt en PM til Trusted Partner om mere info, jeg kunne ikke sende en PM til dig, John Hannover. Men håber at Trusted Partner vil give en melding på det hele :-)


Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

kuranydk:
Jeg har sendt en PM til Trusted Partner om mere info

Det er ganske rigtigt, at jeg har modtaget en meget rodet kontrakt til gennemlæsning, hvilken jeg kun har skimtet kort. Udgangspunktet er, at anparterne er købt og betalt med de 15.000.

Men kontrakten er så rodet formuleret, at det umiddelbart er svært at nå til nogen anden konklusion end at anbefale professionel rådgivning til sådanne aftaleindgåelser, da man ellers hurtigt kan komme til at stå med en lang næse. 

Umiddelbart vurderer jeg det svært at få pengene tilbage, hvis ikke modparten frivilligt betaler. Hvis ikke ville jeg sende et betalingskrav gennem en simpel advokatskrivelse, da det måske "skræmmer" modparten til at betale.

Hvis modparten stadig nægter, så vil jeg ikke bruge penge på en sag, da udfaldet er ret tvivlende. Herunder er punktet omhandlende "misligholdelse" meget tvivlsomt formuleret. ¨

Held og lykke

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)