Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem tror i vinder kampen om butikkerne MobilePay Vs Swipp

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Cookie - John Hannover:
Google - har jeg sværere ved at udpege modstanderen, ud over monopol kampen - de står jo stærkt, men det er jo bare at se tilbage, der er vel ingen af den type firmaer som har været på toppen mere end 5-10 år - og hvorfor skulle det ændre sig.

Microsoft har jo holdt sig på toppen, i 20 år med Windows og længere tid hvis man tager DOS med. I endnu længere tid, har IBM totalt domineret Mainframe markedet. Grunden til at begge har kunne køre, så længe fordi de har en del netværkseffekter i deres forretningsmodeller. Så det er ikke bare et spørgsmål om at flytte brugerne, udviklerne skal også flyttes hardware og tilbehørs producenter skal også flyttes. Samtidigt er det mindre attraktivt at flytte for en brugere, så længe udviklerne etc. ikke er flyttet. Og vice versa.
Af samme grund ville jeg også tro, at Apple for lov at være Apple i hvert fald omkring 3-5 år endnu.

Cookie - John Hannover:
Mit point er, at det har ikke ændret sig meget, og hvis vi tror Apple og Google er her for evigt (eller bare 10 år frem som størst) kan vi tage totalt fejl.

Men tråden handler vel om hvilken løsning vi TROR vinder markedet for mobilbetalinger i butikkerne, der er ingen påstår at de ved det, så vidt jeg kan se.
Det er der vel ingen grund til at diskuterer.

Cookie - John Hannover:
Tidligt i 1940 sagde IBM president T J Watson flere gange, at verdens behovet for computere nok var 5

Lidt off topic, men det er i øvrigt et fejl citat, der findes en ret god redegørelse på Wikipedia.

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ganske mange eksperter mener nu faktisk, at det er fejl at tro apple er her forevigt som førende. Det troede man også en gang om Motorola klaptelefonen, Nokia var helt suveræne i størrelse osv - Der kan SAGTENS ske noget som gør at apple og Iphone for en tur ned. Google - tja ja - de er jo stærke - Man husker dog Altavista i sin tid og meget andet - så pas på med at tro, at det som lige nu og i en tid frem er størst - er for evigt


Jeg er lidt af samme opfattelse, mener det er en brøler af rang at apple og google begge tror de kan vinde mobil betalings marked med apps der låst til platform, det er simpelt hen ikke godt nok, at apple tager skridtet videre og låser NFC ser jeg som en endnu størrer fejl,

dette gør at eks. mobilepay brugeroplevelsen på en Android Enhed idag er markandt bedere end en iOS bruger da den selv åbner appen og er klar til at godkende
hvor du på IOS selv pt skal åbne appen, og følge flowet, det er småting men lidt dumt da DET KUNNE VÆRE ENS :) 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Men tråden handler vel om hvilken løsning vi TROR vinder markedet for mobilbetalinger i butikkerne, der er ingen påstår at de ved det, så vidt jeg kan se.
Det er der vel ingen grund til at diskutere

syntes det er en pisse fed debat, og der er da kommet mange pointer og augmenter.

jeg ville også være bange for de 2 store hvis ikke det var for den fact at de har været i gang i LANG tid og stadig intet fokus har uden for USA.
se hvad de andre spillere har nået på korteretid,

Hvad mere der er endnu mere spænderne den aktør der formå at få betaling på webshop med fra mobilen i samme setup. så bliver det først rigtig spænderne 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

John,

Jeg har i mange år sagt det samme som dig, men jeg er kommet i tvivl om de store i virkeligheden ikke er bedre stillet i dag, ift. deres forgængere (og en vis grad også nuværende konkurrenter).

Det der gør at jeg nu er i tvivl, er, at eks. Google og Apple ikke kun tilbyder services og produkter. De skaber den infrastruktur som vi alle bruger i dag, og infrastrukturer er større end produkter og services i sig selv, og er vanskeligere at udkonkurrere. Google har afdelinger som arbejder online, de laver biler, de hjælper os med at finde vej (mange bilers navigation er baseret på Google Maps), de regulerer varmen i vores hjem (Nest), de laver mobiltelefon platforme, de er koblet til vores TV (Chromecast), de hoster vores email, leverer vores dagligvarer, er ved at erstatte taxa'er (Uber, der er nu flere Uber chauffører end gule taxaer i New York) etc. 

Det samme med Apple, de har ændret den måde vi hører og køber musik på, vi kan bruge dem til betaling, de skaber sammenhæng mellem devices, de gør det nemmere for udviklere at lave nye services, de har fået den almindelige forbruger i cloud'en, laver styresystem til bilradioer etc.

De umiddelbare konkurrenter som eks. Samsung, Microsoft etc. sælger bare produkter og services. De skaber ikke en infrastruktur, og det gjorde tidl. konkurrenter som Altavista, Motorola etc. heller ikke. 

Og så har giganterne så mange penge, at de effektivt kan kvæle enhver form for konkurrence, og de gør det. Apple og Google nok især, bruger mange, mange millioner på patenter, som begrænser eventuelle konkurrenter. De opkøber startups som begynder at ligne noget der kunne blive en trussel, eller som kan indgå i deres infrastruktur. Jeg har set virksomheder blive opkøbt for milliard beløb, og derefter lukket, det er den power giganterne har i dag. 

Jeg tror at der skal mere til end banebrydende teknologi og nye ideer for at for alvor true giganterne. Man skal ikke kun konkurrere mod deres produkter og services, men mod deres infrastruktur som folk bliver større og større forbrugere af.

Mvh Carsten



Spænderne tanke, men jeg kan følge dig lang hen af vejen, spørgmålet er tidsramme , og fokus

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Samuel Blander Glaes:

Jeg tror, at MobilePay vil være den førende danske i lang tid. Faktisk indtil, at nogle af de større udenlandske begynder at tage fat. Det kunne være Google eller Apple, der på en måde får lavet det essentielt at bruge når man benytter deres services. Der synes jeg ikke, at de er endnu.

Derudover skal vi have in mente, at Danske Bank taber penge på MobilePay. Når de skal begynde at tænke på, hvordan de får lavet det til en pengemaskine og skal indfører nogle mulige transaktionsomkostninger eller noget lign. vil de falde i popularitet. 



Det kort lader til at blive spillet nu de vil lade butikkerne betale, og derved kan de lade de private transaktioner være gratis. ;) 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PashminaWear:

Jeg tror Swipp vinder på den lange bane pga. de tekniske forskelle. MobilePay giver Danske Bank et stort underskud, da alle transaktioner kører over Nets med tilhørende gebyr. Løsningen er gratis for brugerne - selv brugere som ikke er kunder i Danske Bank kan gratis overføre penge til hinanden. På et eller andet tidspunkt er de nødsaget til at opkræve et gebyr.

Swipp derimod er konto til konto transaktioner og er mere eller mindre gratis for de involverede parter.

MobilePay er størst lige nu, men det er en dyrekøbt sejr. I det øjeblik de begynder at opkræve gebyr vil der være mange som hopper over til Swipp.


Jeg er tilbøjelig til at tro/håbe du har ret, Swipp lavede nogle fod fejl i starten , men som du selv er inde på er løsningen bedere skruet sammen.
men fodfejl mener jeg at de ikke udgav egen app men folk skulle tænke sig til at de lå i deres bank app.



Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er fordele ved mobile pay og swip for butikker ikke at det er billiger end hvis man skal håndtere penge som er dyrt og besværligt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

erjegher:

Er fordele ved mobile pay og swip for butikker ikke at det er billiger end hvis man skal håndtere penge som er dyrt og besværligt

jo ved swipp - Mobilepay er ganske dyrt for butikken jo (derfor at swipp til dato faktisk er størst i butikker) Swipp er helt gratis for dem som en hver anden bankoverførsel

Begge sparer dog givet noget kontant håndtering, men om det så gør forskel med lidt flere eller færre kontanter ved jeg som ikke

De nye dankort og visadankort kan håndtere pinkode fri betaling op til  200 kr - også en konkurrent

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 30
Fra  Vandreshoppen.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver spændende at se, men mobilepay er et godt bud.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulempen for Swip er, at de 2 millioner der er kunder i Danske bank ikke kan bruge det. Var der ikke noget med, at Samsung havde købt et firma, så de kunne være med i kampen?

Side 3 ud af 5 (46 indlæg)