Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg søge advokat hjælp?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidligere på måneden lavede jeg et opslag ang. en kunde som ikke havde betalt for det arbejde jeg havde lavet for denne. Kunden hævder at virksomheden er solgt.

Situationen er den, at jeg har udarbejdet visuel identitet for denne kunde - materiale som kunden allerede har taget i brug på f.eks facebook, hjemmeside og i andre elementer af markedsføringsmaterialet ( Det meste som jeg havde lavet )

Han har fået alle varslinger og inkasso varsel efter bogen, og senere i denne ugen har jeg orienteret ham at sagen da videresendes til inkasso - kan det betale sig i samme omgang at sætte en advokat på sagen?

Total drejer der sig om et udestående på ca. 7.000 inkl. moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har alle informationerne på kunden, og den virksomhed som denne var ejer af ( og stadig er ifølge CVR ).

Kunden har været yderst tilfreds med mit arbejde hele vejen igennem., og kunden lagede op til at jeg skulle fakturere denne for udestående, da der var opstået problemer på dennes side, som denne ikke ønskede skulle gå ud over mig.

Kunden har reageret på første telefon opkald, og inkasse varslingen - men der sker bare aldrig noget efterfølgende.

Hvad mener du med at hvis ikke kunden ikke har gjort indsigelse?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:
Kunden har reageret på første telefon opkald, og inkasse varslingen

 

hvad sagde kunden, er det en indsigelse der er lavet?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Den telefoniske er vel et fedt, da den uanset ikke kan bevises. Kunden orienterede mig om at virksomheden var blevet solgt, og at kunden ville videre sende alle faktura osv. til den nye ejer. Desuden nævnte kunden også at denne ville betale regningen selv, hvis den nye ejer ikke ville. kunden bedte mig sende udestående beløb og bank informationer på sms, hvilket denne reagerede på med tak.

Der gik her tid og der skete ingen ting, jeg havde prøvet at ringe igen og igen uden svar, og ingen svar på opfølgende mails eller rykkere. Jeg oprettede her på inkasso varslet, da der var gået over 2 måneder siden der havde været aktivitet i samarbejdet, og der blev der reageret på med følgende:

"Hej Nikolaj
Jeg følger op på denne idag - havde sendt det videre til ham

Med venlig hilsen...."
Det er en lille uge siden i morgen - og der er stadig ikke registreret betaling, eller anden reaktion.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden har ud fra det du skriver ikke gjodt indsigelse mod dit krav, ergo kan du uden problem sende ham til inkasso.

Er der tale om en Enkeltmandsvirksomhed?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden er/var indehaver af flere ApS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ligemeget hvor mange ApS han ejede-  det afgørende er jo, at DU ved hvem du har lavet aftalen med = hvilket ApS og har han solgt sit ApS så er det de nye ejere af det ApS der hæfter og ikke sælger - så det er det ApS du skal rykke og sende til inkasso - ikke den tidligere ejer

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det John! Det ændrer jo situationen markant, da det er "den gamle ejer" som jeg har rykket og varslet. Men jeg er ikke blevet oplyst om nogen som helst informationer eller måder jeg kan nå denne ny ejer på.,

Desuden er der ikke sket ejerskifte i forhold til CVR.dk.

Er det mig som skal prøve alle emails jeg kan finde på virksomheden, for at finde den "nye ejer" eller burde jeg ikke kunne følge de offentlige tilgængelige oplysninger der er på virksomheden?

For hvem er ejeren - og hvordan finder man ud af det?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 04:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes som om du mangler at forstå, at et ApS er en selvstændig juridisk "person", som er den part du har indgået aftale med, og som dermed er den part der hæfter for betaling.
Hvem der tidligere aktuelt er ejer(e) er faktisk helt ligegyldigt.
Ejer(ne) driver jo netop virksomhed i en selskabsform uden personlig hæftelse, så de hæfter ikke.

Det er måske nemmere at forstå hvis det var fx et stort børsnoteret firma som Danske Bank du havde solgt noget til. Hér skal du jo heller ikke finde ud af hvem der ejer hvor mange aktier i Danske Bank hvornår for at kunne gøre krav gældende.

Det du må gøre er at rette kravet mod ApS, og hvis ikke du kan få kontakt med en person der har beføjelser til at forpligte og repræsentere ApS, så må du hive ApS i retten. Og da du i sin tid har indgået aftalen med en person der - på daværende tidspunkt - forventeligt havde beføjelse til at forpligte og repræsentere ApS skulle alt være i fineste orden juridisk set.

Om det så betyder at du får betaling er desværre en anden sag. Alt muligt held og lykke herfra :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)