Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bricksite-webshop erfaringer søges - Start af webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og skal starte en webshop, der bl.a. sælger ting som tasker og tøj. Jeg har ikke det største budget at ligge ud med, så jeg skal have en billig hjemmeside med mulighed for indkøbskurv og betaling. Har kun læst godt om Bricksite, men har I nogle erfaringer med dem? Priserne ser i hvert fald ud til at være i orden!

Skulle du kende andre gode muligheder, så hører jeg gerne

Håber I kloge hoveder vil hjælpe mig!

Mvh Rasmus, 14 år

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Jeg kender ikke til Bricksite. Men jeg kan se, at det hurtigt kan blive en dyr fornøjelse. For eksempel koster det 129 kroner for at få en blog. Det virker lidt mærkeligt. Hvis jeg var dig, ville jeg vælge et open source cms system. For eksempel WordPress.

Køb et domæne (ca. 50 kr. om året) og et webhotel (ca. 10 kr. om måneden). Så er du igang :-)

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Rasmus.

Ville dog vælge prestashop fordi jeg elsker det system.
Dog skal det siges at nettet er lige som en fysisk butik.
Laver du butikken i kælderen kommer der kun kammerarter og køber hos dig.
Laver du den på gågaden ser du lidt flere kunder.

At tjene penge koster penge, sådan har det altid været og sådan vil det blive ved at være.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Der findes rigtig mange forskellige webshop systemer på markedet.

Der findes forskellige cms systemer hvor du kan komme i gang uden at skulle bruge en masse penge fra start af - hvis du er villig til selv at prøve dig frem.

Personligt foretrækker jeg at anvende Wordpress og så installere WooCommerce plugin. Woocommerce, er et modul du kan installere i Wordpress - som forvandler din side til en webshop. Det er begge to gratis systemer - så det skal du ikke betale for.

Du skal have en betalingsgateway aftale med en betalingudbyder før at du kan modtage penge på din webshop. Der findes også forskellige firmaer der udbyder dette, jeg ved at Epay og Quickpay, har udviklet et modul til WooCommerce, så det er nemt at sætte op. Det koster selvfølgelig noget i oprettelse og i måneden af have. Men under alle omstændigheder skal du have dine forældre til at oprette det, siden du er under 18 år. Alternativt, kan du modtage penge med bankoverførsel, dog vil jeg anbefale at modtage betalingskort.

Du kan hoste et Wordpress site billigt og på fornuftige servere hos UnoEuro - der kan du købe dit domæne (hjemmeside navn) og få det hostet igennem. De tilbyder blandt andet 1 kliks installation af Wordpress, og så er du allerrede kommet langt.

Du kan se på følgende link hvordan du installere Woocommerce i Wordpress http://docs.woothemes.com/document/installing-uninstalling-woocommerce/.

Super sejt at du går og fifler med ideen om at blive iværksætter Rasmus. Håber ovenstående kan hjælpe dig :)

Alternativt kan du lave webshop igennem nogle af følgene udbydere

Scannet

Dandomain

Shopify

Bigcommerce

SquareSpace

Smartweb

Big Cartel

Og Prestashop som nogle af de andre i denne tråd har nævnt.

Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, og tusind tak for jeres indput😊

Når skolen handler ikke mener man skal have innovations-undervisning, må man bruge sine hjælpemidler (som Amino).

Jeg vil helt klart kigge på WordPress og betalingsløsninger der kombineret med QuickPay😉 Min farfar er klar til at låne mig lidt penge fra start, så ikke sortimentet bare består af en enkel vare.

Skulle nogle af jer tilfældigvis kende tøjmærker i EU, der endnu ikke er på det danske marked, så må I meget gerne kontakte mig.

Tak igen
Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har du fuldstændig ret i.

Det er bare med at klø på - så skal det nok lykkedes dig :)

Der findes også mange danske tøj mærker - men som regel med indkøb af tøj, så køber mand ind hos leverandørerne/mærkerne et ½ år før man modtager varerne. Så det bør du nok lave lidt research på :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)