Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende fakturaer til udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er selvstændig fotograf, og har landet mig et par jobs i udlandet - og når står jeg og skal til at sende dem fakturaer, og jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan MOMS er i disse tilfælde.

Helt konkret drejer det sig om USA, Norge, England og Belgien. 

Jeg mener, uden at være sikker, at man ikke skal pålægge moms, når det drejer sig om en udenlandsk kunde - men jeg vil gerne være sikker før jeg sender dem fakturaer afsted. 

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh

Chris

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis et firma fra et eu land sælger en ydelse til et firma i et andet eu land (Skal være registreret firma), så skal der ikke betales moms. Men husk, at på fakturaen skal der stå det firma som køber, fulde firma oplysninger.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej erjegher

Dette gælder også den anden vej??

Har en EU leverandør, der har fjernet selskabsform og CVR. NR på fakturaer. Har fået et kopi af validering fra EU landets "MOMS"  (2004) og der står selskabsform og CVR. NR.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:
hvis et firma fra et eu land sælger en ydelse til et firma i et andet eu land (Skal være registreret firma), så skal der ikke betales moms. Men husk, at på fakturaen skal der stå det firma som køber, fulde firma oplysninger.
yes og sælger har pligt til at kontrollere momsnummeret er gyldig og at sikre at varen eller ydelsen forlader Danmark til det pågældende EU land. Gælder også fra andre EU lande indbyrdes og til DK - altid pligt til at kontrollere salget og så skal man jo tilmed indberette ved indskrive kundens CVR nr i skats "indberet EU salg" kunde for kunde - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)