Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er en ung fyr der har nogen spørgsmål jeg håber nogen kan hjælpe med.

Jeg skal til at lave en webshop, må jeg godt,

1. Dele breve/visitkort ud til folk på fks, på åben gade hvor der står hvilken ting de evt kan købe på min hjemmeside med pris osv.

2. Sende/ lægge breve/visitkort i postkassen til privatpersoner med det samme.

3. Ringe til privatpersoner om de evt er interesseret i at købe hos mig hvis jeg giver dem noget tilbud.

Er det lovligt alt dette?

Håber nogen venlige personer gider at svare på mine spørgsmål. Mvh

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sige så meget at nr. 2 og nr. 3 ikke er lovlige, umiddelbart. Det er heller ikke lovligt at sende emails til folk med tilbud, uden at de forinden har givet deres samtykke her til. Jeg vil opfordre dig til at læse markedsføringsloven nærmere, for at være 100% sikker på at du ikke får fingrene i klemme - eller i hvertfald vide hvor slemt du kan få dem i klemme så frem du ønsker at udfordre skæbnen!

Mvh Nikolaj

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nr. 1 så lovligt at gøre? 

Vil ikke gøre noget som ikke er lovligt.. troede faktisk godt at man kunne aflevere post til andre så længe de ikke var på den der robinsonliste, men var i tvivl så er glad for at jeg kunne få et ordenlig svar så jeg lige ved hvad jeg må og ikke må inde jeg starter op. Mvh

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Er dog forvirret nu, den første person skrev at nr 2 ikke var lovligt men du siger at nr 2 er lovligt ?

Har læst en del på forskellige sider på nettet men syntes også jeg finder delte meninger omkring dette og finder det derfor meget forvirrende, sorry.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede det var almindeligt at modtage reklamer i postkassen, men det er sikkert bare mig, der er så heldig.Smile

Tilmeldt 2. Jun 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bor hjemme og her får vi da også reklamer.. dog kun at store firmaer som de fleste i danmark kender til..

Jeg ved da ikke om de har købt sig frem til en eller anden tilladelse, da jeg undre mig over at jeg aldrig har fået noget som helst af en lille virksomhed...

Det gør det da ikke nemmere at der er en som ser ud til at arbejde med reklame, siger at nr 2 ikke er lovligt, men du siger det er lovligt..

Undskylder da for min forvirring?

Vil bare gerne være sikker på at jeg kun gør lovlige ting når jeg starter op... 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ChanDK,

Nærlæs her:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven

Der burde du kunne finde al den information du eftersøger.

Alt jeg ved er at det er ulovligt at indhente data på CVR/datalister om virksomheder, og at bruge denne til fremsendelse af post osv, hvad angår fremsending af materiale til private, der skal du læse lidt nærmere om hvilke punkter du kan komme til at krænke. Ved f.eks Nej tak reklame skiltning osv.,

Nu har du lidt weekend læsning :-)

God weekenden, Nikolaj

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:
Alt jeg ved er at det er ulovligt at indhente data på CVR/datalister om virksomheder, og at bruge denne til fremsendelse af post osv

Sludder og vrøvl. Cvr-data må ikke anvendes, hvis virksomheden er reklamebeskyttet.

---

Årsagen til at det mest er store virksomheder, der sender mange reklamer er alene portoprisen.

Reklamer nej tak bør overholdes, men ordningen gælder iøvrigt ikke adresseret post.

(adresseret post = brev med navn, adresse og frimærke)

---

Nikolaj, hvordan kan du drive fuldservice reklamebureau, når du tror der er ulovligt at husstandsomdele reklamer.

Jeg er rystet.Smile

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er godt det er weekend jeg trænger vidst til en timeout! :-) Det var nemlig præcist de virksomheder som er reklamebeskyttet jeg mente...

Med det i mente, har jeg faktisk aldrig selv haft en kunde som ønskede at postere flyers til private, grundet porto priser og ofte ringe effekt - men jeg var ret overbevidst om at der var noget ang. de som havde reklame Nej tak skiltning, derfor jeg også henviste til at nærlæse lovgivningen - da jeg ikke gad læse den for ham.

Men godt du læste op på det, så blev vi jo fri :-)

God weekend.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)