Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redigering af produktbilleder i forskellig størrelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at oprette en webshop i Shoporama og skal til at lægge produktbilleder ind. Jeg bruger leverandørenes billeder, og de fleste har kvadratisk størrelse, fx 1000x1000px. En enkelt bruger dog rektangulær størrelse, og mit spørgsmål går på, hvordan jeg kombinerer disse i min webshop?
Med uens størrelse hopperne produkterne rundt på siden, men hvis jeg sætter automatisk billedskæring til, bliver nogle af produktbillederne skåret for meget, og hvis jeg ændrer det rektangulære billede til kvadratisk format bliver det 'mast' og ser ikke godt ud.
Jeg håber, at I kan hjælpe med nogle tips til
billedredigering eller andet jeg kan gøre.
På forhånd tusind tak og rigtig god weekend!
Maria

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Jeg vil umiddelbart mene at du skal finde ud af med din udvikler hvilken størrelse billeder skal have.

Har selv en Shoporama shop på www.kukuk.dk og vores billeder skal have størrelsen 300x300 for passe perfekt til siden.

Husk iøvrigt at optimere dine billeder inden du uploader. Brug evt Imageoptim, som kan downloades gratis.

Fedt at du er på Shoporama!

/Silas Majgaard

Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Silas. Tak for dit svar! Ja, jeg vil jo også helst holde mig til kvadratisk format, da de fleste billeder allerede har det format. Men ved du så, hvordan jeg undgår at 'aflange' billeder bliver mast sammen og ser mærkelige ud, hvis jeg laver format om på disse?
Tak, Maria

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Nej det kan jeg desværre ikke svare dig på. Min erfaring er dog at Amino ikke er det helt rigtige sted at søge efter svar til shoporama opsætning. 

Sætter du selv shoppen op og hvor langt er du?

Mvh

Silas

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Uanset hvordan du vender og drejer det, så vil du altid have problemer med leverandørbilleder, da du ikke bare kan hælde dem i en batch fil som beskærer, da de produkter der er på billederne, fra leverandør til leverandør, ikke altid har samme propertioner.

Her skal du gøre op med dig selv, hvor meget tid du vil bruge på redigering, eller blot leve med de forskellige propertioner produkterne nu vil have og få.

Vi har valgt den hårde vej og har fat i samtlige billeder, som vi selv skyder.
Vi benytter så en grid i Photoshop (gitter) for at få de samme propertioner på hver varegruppe.
Se f.eks. her....http://coaststore.dk/shop/t-shirts-30c1.html

Når redigeringen er tilendebragt, køre vi en Batch fil i Photoshop, som æder alle de redigerede billeder på en gang og denne konverterer så disse i mit ønskede format.

Det kan være langhåret og tage en masse tid, men her må du så selv vurderer om dine produkter fortjener lidt lækkert, eller om de skal sejle en smule.
har jo også en smule at gøre med priserne på produkterne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)