Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkring bogføring af kundegaver

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige startet en webshop, og har solgt nogle produkter, hvor jeg har lovet dem fri fragt sammen med et par små gaver.

Hvordan skriver jeg det på deres kvittering.
Bare prisen for den reele vare og så 0 ud for de andre ikke?

Til mit eget, skal jeg vel også bogføre det som et eller andet, eller er det bare vareforbrug?

Sikkert en detalje, men er ikke lige skarp i det. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

først selve hovedreglen.

Reklamegaver MED firmanavn op til 100 kr - fradrag for moms og udgift og dermed i princip vareforbrug

Uden navn er det en gave og så er vi ude i gaver som har kun kvart fradrag for momsen af indkøbet og ikke fradrag for selve udgiften ved købet. De skal derfor på en særlig konto for gaver som har kavrt moms og som kan genfindes, da beløbet på den konto skal tillægges resultatet og forhøje overskuddet skattemæssigt

Hvis du taler vingummibamser o.l tror jeg ikke du har problem med bare at tage som markedsføring og fundt fradag, men egentlige gaver skal føle gave reglen.

Du ville i stedet kunne sælge selve tingen inkl. de to gaver eller hvad det er, samlet til en pris du ønsker og så er det jo vareforbrug, men det må ikke fremstå som gaver så , som hoved regel

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

BDO (revistorselskab) skriver, at hvis det ikke er reklame men repræsentation så kan momsen IKKE fradrages, men 25& af udgiften (inkl. moms) kan skattemæssigt fradrages. Men se linket ;-)

Mht. kontering så tænker jeg følgende:
Konteres konto Repræsentation inkl. moms.
Årsregnskab: Saldoen - 75% tillægges det skattemæssige resultatet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må som udgangspunt skelne mellem repræsetation og så gaver - som det her vel er

Men fradrag er helt som du skriver 0 moms fradrag og 25% af værdien hvis gave til forretningsforbindelse hvad det vel må være

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)