Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

60000 kr

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
stille den garanti der skal svare til estimeret moms for 1 kvartal.

SKAT skal jo så begrunde hvordan de er kommet frem til 50.000 kr.  Alternativ må man jo så klage over sikkerhedens størrelse og via budgetter argumentere for at den evt. skal være mindre. Det har også tidligere været muligt at indgå aftaler med SKAT om frivillig månedsafregning med ingen eller mindre sikkerhed.

Det kan jeg måske undersøge. TakStar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

lindencrone:

Og dem /penge/ har jeg desværre ikke, har kun opstart kapital til virksomhed. Som skrevet tidligere fik afslag fra min Nordea bank. Kan man eventuelt prøve andre banker eller er det håbløst.

Mvh Xenia

intet er håbløst men det er nok svært at få lån til krav om garanti for moms. Har du prøvet at forhandle beløbet ned hvis du kan påvise, at det er stort - for stort - i forhold til forventet moms

I øvrigt- det er i forvejen en meget risiko fyldt branche - Take-away - uanset lav husleje, og jeg vil advare kraftigt mod at kaste dig ud i det, hvis ikke du har en økonomi der kan finansiere en ofte ganske dyr opstarts periode - både til materialer og alt det andet + dit eget forbrug - mere så du ikke bare ryger ud i en mere på siden af hovedet. Pas på her.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er allerede nedsat først var den på 119000, så indsendte jeg likviditets budjet og alt muligt andet så fik den halveret.

Som sagt er jeg 20 år i branchen, og  kender området, gode parkerings muligheder, har fed koncept, vil lave sidesalg af speciel kaffe, te. Har allerede aftale med kaffe leverandør. Menuen er klar. Min bedste ven er grafikker. Inventar er klar. Budjetet er lavet. 0 salg er 300 kr om dagen.  Har det hele klar til opstart. Mangler det 60000

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Den sidste udvej er vel kviklån? :-)

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Standard minimums sikkerhedsstillelsen er jf. praksis 50.000 kr. Jeg tvivler derfor på, at du kan få Skat til at reducere beløbet.

Reglen om sikkerhedsstillelse finder du i opkrævningslovens § 11. Formålet med reglen er at forebygge konkursrytteri - eksempelvis tilfælde hvor man på vegne af Skat opkræver moms, men i stedet for at indbetale momsen, så har man brugt pengene til at privat forbrug eller investeringer eller lignende. Med de nuværende regler risikerer man konkurskarantæne. Dvs. et forbud mod at deltage i ledelsen af en virksomhed, hvori den pågældende ikke hæfter personligt og ubegrænset for virksomhedens forpligtelse. Konkurskarantæne får man i almindelighed for 3 år. Dvs. i denne periode er man dømt til at være almindelig forbruger.

Dvs. du kan finde en, som vil stille sikkerheden for dig. Eksempelvis et familiemedlem eller en bank. En bank vil dog næppe stille sikkerheden, medmindre de får sikker pant i dit hus eller andre ejendele, som er let omsættelige.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Wagenblast Sørensen:
Standard minimums sikkerhedsstillelsen er jf. praksis 50.000 kr. Jeg tvivler derfor på, at du kan få Skat til at reducere beløbet.

Ingen siger det at det er let - og helt sikkert er det at man ikke får ændret noget, hvis ikke man ikke prøver.

Der skal være tale om et konkret skøn fra SKAT - og det er altså ikke godt nok bare at stikke et krav ud om 50.000 kr uden at der er sket en konkret vurdering af den enkelte virksomhed.  Jeg ved fra tidligere sager, at der er muligt at få nedsat sikkerhedsstillelsen til et beløb under 50.000  som oftest i kombination med en kortere afregningsperiode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Jeg ved fra tidligere sager, at der er muligt at få nedsat sikkerhedsstillelsen til et beløb under 50.000  som oftest i kombination med en kortere afregningsperiode.
ja man kan jo prøve med månedsmoms og ser om det kan give nedsættelse - men trådstarter har fået nedsættelse fra, om jeg husker ret - 161.000 til 50.000 - hvor der sikkert har været fremlagt det ene eller andet argument. Måske en revisorvurdering af budget og moms kan hjælpe men er der råd til det

vh  John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)