Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

60000 kr

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har været selvstændig i 20 år. For 3 år siden købte jeg en café men desværre gik den ikke som det skal. Jeg fik hurtig konkursbegæring da beløbet var ikke stor. Nu har jeg fundet et dejligt velplaceret Take Away som boligforening har med et lav husleje, For at få et cvr nr kræver Skat sikkerhed på 60000 kr. Har været i min Nordea bank men fik ikke bevilget den bank garanti. Jeg har nemlig kun penge til opstart af virksomhed. Og nu er jeg gået i stå. Kontrakten med boligforening underskrevet da jeg ikke forestillet mig at det kunne opstå problemer. Om 2 dage skal husleje og depositum betales. Er der nogle kan bidrage med ide?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne løsningen være at købe et tomt aps og bruge det? Den er en velkendt metode.

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal jo have penge til det?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

har du tænkt at starte det som enkeltmands firma?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet er vel at der er en gammel momsgæld siden skat kræver den sikkerhed. Den bør afvikles først, du vil løbe ind i det ene problem efter det andet med gammel momsgæld - overfor bank, overfor skat og alt andet. Ked af sige det, men du har meget op ad bakke med både måske RKI og gammel skatteMOMSgæld - og så gælder det jo om ikke at få ny gæld ved at lave aftaler om husleje og andet, som du måske ikke kan leve op til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen gæld, heller ikke RKI registreret.

Begrundelse fra Skat
Vi stiller krav om sikkerhed, fordi du inden for de seneste 5 år har drevet virksomhed...Du er gået personlig konkurs, og Skat har lidt et tab på mere end 50000 kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

lindencrone:
Begrundelse fra Skat
Vi stiller krav om sikkerhed, fordi du inden for de seneste 5 år har drevet virksomhed...Du er gået personlig konkurs, og Skat har lidt et tab på mere end 50000 kr

OK - så skat har opgivet deres krav? Det er ikke så almindeligt - men ja - hvis man har kostet skat (og mig bekendt faktisk kun moms) over 50.000 kr ved en konkurs, ja så er det helt standard at man skal stille den garanti der skal svare til estimeret moms for 1 kvartal.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
stille den garanti der skal svare til estimeret moms for 1 kvartal.

SKAT skal jo så begrunde hvordan de er kommet frem til 50.000 kr.  Alternativ må man jo så klage over sikkerhedens størrelse og via budgetter argumentere for at den evt. skal være mindre. Det har også tidligere været muligt at indgå aftaler med SKAT om frivillig månedsafregning med ingen eller mindre sikkerhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
stille den garanti der skal svare til estimeret moms for 1 kvartal.

SKAT skal jo så begrunde hvordan de er kommet frem til 50.000 kr.  Alternativ må man jo så klage over sikkerhedens størrelse og via budgetter argumentere for at den evt. skal være mindre. Det har også tidligere været muligt at indgå aftaler med SKAT om frivillig månedsafregning med ingen eller mindre sikkerhed.

 enig - præcis derfor jeg nævnte den skulle svare til en momsperiode (kvartal i start) og helt enig i at man da skal prøve at forhandle beløbet ned

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Og dem /penge/ har jeg desværre ikke, har kun opstart kapital til virksomhed. Som skrevet tidligere fik afslag fra min Nordea bank. Kan man eventuelt prøve andre banker eller er det håbløst.

Mvh Xenia

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)