Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af aconto udbetaling / indbetaling til ansatte i ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

i vores lille ApS har vi udbetalt et forskud eller aconto på vores løn til os selv inden vi fik oprettet os på Danløn.

Nu er der så gået et par måneder, Danløn kører og vi har betalt forskuddene tilbage.

Hvordan bogføres dette i Dinero?

Tak :)

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Nu er jeg ikke en haj til bogføring, men Dineros support plejer at være hurtige og rigtig søde til at hjælpe en. Jeg ville smide dem en besked nede i højre hjørne - også fremover. Der tror jeg du får et hurtigere og mere sikkert svar

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Da a'conto lønnen blev udbetalt - bogførte du/I vel beløbet på en konto i driften og den samme konto skal bruges når du har trukket det fra i danløn.

Kender ikke Dineros kontoplan - det skulle jo gerne gå lige op, men det kan du/I følge når I bruger den samme konto til udbetaling som når det bliver trukket retur.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Jensen:

i vores lille ApS har vi udbetalt et forskud eller aconto på vores løn til os selv inden vi fik oprettet os på Danløn.

Nu er der så gået et par måneder, Danløn kører og vi har betalt forskuddene tilbage.

Hvordan bogføres dette i Dinero?

du forklarer ikke så meget om det med forskud - MEN hvis I har hævet noget privat - som jo så er et lån fra firmaet UDEN helt samme dag at indberette skat og indbetale A skat - så har i meget alvorlige problemer ved en kontrol. Det skal ha været indberettet med skat. ALT andet-  hævninger i et selskab til ejere er klart ulovligt og medfører skat og intet fradrag for selskabet + masser af problem, så HVIS de er har gjort er, at hæve spor privat - selv få dage - uden skatteindberetning - så ALDRIG mere og kryds fingre for ikke at blive fanget (ved evt revision har revisor pligt til at medtage forholdet)

Det gælder ALTID - intet intet må hæves uden indeberetning af skat som løn eller udbytte helt samtidigt med det hæves. Helt samme med lige at bruge firmakort og så betale tilbage - 

jeg kan misforstå - men det lyder som om I er ude i noget der kan give store problem ved en kontrol - se evt f.eks http://www.ditselskab.dk/mere-info/advarsel-pas-pa-skatten-ved-aktionaerlan 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg kan misforstå - men det lyder som om I er ude i noget der kan give store problem ved en kontrol

Det er min umiddelbare vurdering at SKAT ikke vil bruge mange sekunder på dette forhold. Specielt ikke hvis der kun er tale om et par måneder i opstartsperioden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Det er min umiddelbare vurdering at SKAT ikke vil bruge mange sekunder på dette forhold. Specielt ikke hvis der kun er tale om et par måneder i opstartsperioden.
det skal jeg ikke turde vurdere - men du er næppe enig i, at man ALDRIG skal hæve noget i et selskab uden det enten direkte er løn eller udbytte med indberetning. Det er vist en ret klar sandhed.

Jeg synes jeg hører skat tager det hulens alvorligt selv ved små hævninger på firmakortet privat - men du kan sagtens ha ret-  først og fremmest i at skat vel ikke ofte ser det

mit svar var først og fremmest rettet til alle de som ikke ved, at man ikke må hæve uden løn eller udbytte direkte indberette - frem for bare svar om hvordan man Dinero løser det

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hæve noget i et selskab uden det enten direkte er løn eller udbytte med indberetning.

Jeg er af den opfattelse at acontoløn er ok så længe det ikke får karakter af et lån, udbytte mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
hæve noget i et selskab uden det enten direkte er løn eller udbytte med indberetning.

Jeg er af den opfattelse at acontoløn er ok så længe det ikke får karakter af et lån, udbytte mv.

interessant - og skal ikke afvises - acontoløn til ejer - uden indberetning til skat - Jeg er i alle fald lidt overrasket - har du noget i loven der siger det, synes forbuddet mod aktionærlån er så alt omfattende og ufravigeligt?   Jeg synes synspunktet om - egentlig aconto løn ikke omfattes virker fornuftigt (dog ikke hvis over lang tid eller 2 regnskabsår på tværs)- men har du noget i loven man bruge til at understøtte det - du plejer at være § stærk Big Smile

Ellers er det jo ret lige frem - skal du ha et lån, kald det aconto løn - over hvor mange måneder osv ville du finde det uden risiko (og enig i at opstart kan være formildende)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle, for feedback :)

Jeg modtog ikke notifikationer om at der var svaret, så beklager at jeg først fik svaret nu :)

Må hellere høre Dinero team'et ad, hvordan det præcist bogføres.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)